افزایش مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک

دوشنبه 23 آبان 01 ساعت 12:25
افزایش مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور گفت: پنج میلیون و ۹۹۹ هزار و ۳۷۰ خودرو از ابتدای سال تا شهریور در مراکز معاینه فنی پذیرش شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد هشت درصدی را نشان می‌دهد.

به نقل از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، عبداله متولی افزود: یک میلیون و ۳۲ هزار و ۴۰۶ دستگاه خودرو سنگین در ۶ماهه نخست امسال در مراکز معاینه فنی پذیرش شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری یک میلیون و ۳۱۶هزار و۲۳۱ خودرو، معادل۲۲درصد مجموع خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک، موفق به دریافت گواهی معاینه فنی نشدند.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور اظهارداشت: علت مردودی ۷۷۵ هزار و ۷۱۶ دستگاه(معادل ۵۴ درصد علت مردودی‌ها)، مربوط به بخش ایمنی بوده که بیشترین مردودی‌های ثبت شده به ترتیب مربوط به بخش‌های ظاهری، سیستم ترمزگیری، انحراف محور و کمک فنر خودروها است.

متولی خاطر نشان کرد: ۴۵۶ هزار و ۵۹۹ دستگاه خودرو در آزمون سنجش گازهای خروجی از اگزوز واجد شرایط دریافت گواهی نشده‌اند و اطلاعات و نتایج آزمون‌های ثبت شده این دسته از خودروها در سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) نشان دهنده‌ تأثیر ۸۵ درصدی معاینه فنی در بهبود عملکرد خودروهای کشور بوده است.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام مرکز داده کاوی سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران)، فرایند معاینه فنی، ۹۵ درصد در بهبود عملکرد سیستم ترمز، ۹۳ درصد در بهبود انحراف محور، ۹۱درصد در بهبود عملکرد کمک فنر، ۹۱درصد در کاهش آلایندگی و ۹۰ درصد در بهبود وضعیت ظاهری خودروها موثر بوده است و به شدت می‌تواند در مواردی چون کاهش آلودگی هوا، بهینه‌سازی مصرف سوخت و ایمنی خودروها و به تبع آن سلامتی شهروندان موثر باشد.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar