رشد ۸ درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران در ۷ ماه اول ۱۴۰۱

دوشنبه 2 آبان 01 ساعت 15:05
رشد ۸ درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران در ۷ ماه اول 1401

مجید سلمانی درباره وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران در هفت ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱، بیان کرد: حدود یک میلیون دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعات ۸ درصد افزایش داشته است.

معاون بهره برداری ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه از آمار اعلامی، ۷۶۹ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعات اول است، اضافه کرد: طی این هفت ماه نقص مربوط به آلایندگی ۱۰۲ هزار دستگاه، همراستایی ۵۹ هزار دستگاه، کمک فنر ۲۷ هزار دستگاه، تست ترمز ۷۶ هزار دستگاه و وضعیت ظاهری ۱۱۶ هزار دستگاه خودروی مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران، شناسایی و در نهایت برای اخذ معاینه فنی، توسط راکبین آن رفع ایراد شده است.

به گفته سلمانی، در مجموع ۳۰ درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده و تعدادی از این خودروهای مردود دارای چند نقص بوده‌اند.

وی در ادامه اعلام کرد که از ابتدای امسال تا پایان مهر، حدود ۷۳۰ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، حدود ۱۳۰ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است.

معاون بهره برداری ستاد معاینه فنی شهر تهران درباره آمار معاینه فنی برتر نیز گفت: در مجموع حدود ۱۸ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

سلمانی درباره وضعیت کاری مراکز معاینه فنی، توضیح داد: در حال حاضر روزانه حدود ۵ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند و مراکز فاقد صف انتظار هستند. مراکز بیهقی، نیایش، دماوند، شهید آبشناسان، سراج، خاوران، امام رضا (ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فدائیان اسلام و ایران خودرو از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ و مراکز شقایق، شهید چمران، الغدیر، چیتگر، ابوذر و تمامی واحدهای سیار از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۶:۱۵ ارائه خدمات می‌کنند.

وی در ادامه از شهروندان درخواست کرد: با توجه به اینکه تعدادی از مراکز در روزهای تعطیل فعال هستند و ساعت کاری مراکز در روز پنجشنبه با سایر روزها متفاوت است، حتما برای اطمینان از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند. همچنین می‌توانند جهت مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی با استفاده از سیستم نوبت دهی اینترنتی با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند. ضمن اینکه این سامانه در حال حاضر از طریق سامانه «تهران من» در دسترس است.

معاون بهره برداری ستاد معاینه فنی درباره وضعیت خودروهای مشمول معاینه فنی گفت: براساس قانون، خودروهای شخصی از زمان تولید به مدت چهارسال از انجام معاینه فنی معاف هستند. از شهروندان تقاضا می‌شود برای انجام معاینه فنی دوره‌ای برای توزیع مراجعات در طول سال و جلوگیری از ازدحام در مراکز معاینه فنی در ایام ابتدایی و انتهایی سال تنها خودروهایی که براساس ماه، چهارسال از تولید آن گذشته به مراکز مراجعه کنند. هم اکنون خودروهای تولید داخل آبان ۱۳۹۷ و ما قبل و خودروهای وارداتی اکتبر ۲۰۱۸ و ما قبل مشمول معاینه فنی هستند.

بنا براعلام سایت شهر، سلمانی درباره دستاورد حضور در هجدهمین نمایشگاه حمل ونقل ، عمران و خدمات شهری که از ۲۷ تا ۳۰مهر به مدت چهار روز در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار شد هم بیان کرد: ستاد معاینه فنی با هدف معرفی رویکردهای جدید مجموعه در راستای توسعه کسب و کار و افزایش اثر بخشی مأموریت سازمانی در این نمایشگاه حضور یافت. در این رویداد آخرین اقدامات ستاد در حوزه توسعه مدیریت امور مشتریان و کیفی سازی خدمات، افزایش ظرفیت پذیرش از طریق توسعه مراکز و ارتقاء بهره وری، توسعه کسب و کارهای مرتبط با استفاده بهینه از امکانات و فضاهای موجود با تأکید بر بهره مندی از توان بخش خصوصی، توجه به اعتماد شهروندان و تبدیل مراکز معاینه فنی به خانه‌های سلامت وسایل نقلیه شهرداری تهران، هوشمندسازی رویه‌ها و اجرای معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک تهران که پیشنهاد آن در شورای ترافیک شهر تهران طرح شده، ارائه شد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar