برنامه های مراکز معاینه فنی برای آلودگی هوا

دوشنبه 9 آبان 01 ساعت 09:35
برنامه های مراکز معاینه فنی برای آلودگی هوا

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از تمهیدات مراکز معاینه فنی شهر تهران در شش ماهه دوم سال خبر داد و گفت: پایش آلایندگی خودروها از اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آلودگی هواست.

سید رضا مفیدی با بیان اینکه از شهروندان درخواست می‌شود که با توجه به آغاز فصل سرما و تشدید آلودگی هوا در ماه‌های آتی به منظور پیشگیری از ورود به شرایط اضطرار آلودگی هوا، هر چه سریعتر نسبت به کنترل وضعیت آلایندگی خودرو با مراجعه به مراکز معاینه فنی شهر تهران اقدام کنند، گفت: مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی شهر تهران پیش از آغاز سرما و ورود به شرایط بحرانی آلودگی هوا در شش ماهه دوم سال به عنوان یکی از اقدامات موثر و پیشگیرانه در راستای کاهش آلودگی هواست. به همین منظور خودروهایی که از اعتبار معاینه فنی آنها دو تا سه ماه باقیمانده نیز می‌توانند به منظور کنترل آلایندگی خودرو زودتر به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کنند.

وی درباره وضعیت مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران اظهارکرد: با ظرفیت ایجاد شده در شهر تهران و مدیریت توزیع مراجعات در طول سال، خوشبختانه در حال حاضر مراکز فاقد صف انتظار هستند و شهروندان می توانند در کمترین  زمان از خدمات دقیق و برجسته این مراکز بهره مند شوند.

مفیدی با بیان اینکه مراکز بیهقی، نیایش، دماوند، شهید آبشناسان، سراج، خاوران، امام رضا(ع)، شهدای زمان آباد، بعثت، فدائیان اسلام و ایران خودرو از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۷ و مراکز شقایق، شهید چمران، الغدیر ، چیتگر، ابوذر و کلیه واحدهای سیار از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۶:۱۵ ارائه خدمات می‌کنند، ادامه داد: ضمنا از شهروندان درخواست می شود با توجه به اینکه تعدادی از مراکز در روزهای تعطیل فعال هستند و ساعت کاری مراکز در روز پنجشنبه با سایر روزها متفاوت است حتما جهت اطمینان از آخرین وضعیت کاری مراکز، به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

به گفته مفیدی شهروندان همچنین می‌توانند جهت مدیریت زمان و به حداقل رساندن معطلی با استفاده از سیستم نوبت دهی اینترنتی با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند که این سامانه در حال حاضر از طریق سامانه "تهران من" در دسترس است.

پایش آلایندگی خودروها از اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آلودگی هوا

۱۸ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران معاینه فنی برتر گرفتند

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آلودگی هوا در فصول سرما در شهر تهران انجام معاینه فنی برتر و شرایط سخت گیرانه پایش آلایندگی خودروهاست، گفت: در هفت ماهه امسال ۱۸ درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران معاینه فنی برتر گرفتند.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: کمتر از ۵۰ درصد خودروهای تهرانی به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه می‌کنند، یکی از راهکارهای مقابله با تشدید آلودگی هوا در ماه‌های پیش رو اخذ معاینه فنی برتر از مراکز معاینه فنی شهر تهران است و شهروندان می‌توانند خارج از الزامات قانونی معاینه فنی سالانه به منظور اطمینان از سلامت خودرو، چندین مرتبه در سال به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar