مردودی ۴۴ درصد تاکسی‌ها در آزمون معاینه فنی

شنبه 24 خرداد 99 ساعت 12:13
مردودی 44 درصد تاکسی‌ها در آزمون معاینه فنی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به انجام معاینه فنی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تاکسی از ابتدای سال جاری تا ۲۰ خرداد، گفت: ۴۴ درصد تاکسی‌ها در مراجعه اول به علت نقص فنی در آزمون معاینه فنی مردود شده‌اند.

حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در خصوص انجام معاینه فنی تاکسی‌های پایتخت اظهار داشت: از ابتدای سال تا ۲۰ خرداد ، ۱۴ هزار و ۵۰۰ تاکسی معاینه فنی شده که ۱۰ هزار مورد از این آمار مربوط به مراجعات اول خودروهای تاکسی است.

وی افزود: در مجموع ۴۴ درصد از تاکسی‌ها به خاطر نقص فنی در مراجعه اول مردود و در مراجعات بعدی پس از رفع ایراد موفق به اخذ معاینه فنی شده‌اند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد: امسال تاکسی‌های مدل سال ۹۷ و قبل آن مشمول معاینه فنی هستند و این  تاکسی‌ها بر اساس سن باید هر ۳ ماه یا ۶ ماه جهت انجام معاینه فنی  به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

مقدم گفت: بر اساس مصوبه هیأت دولت انواع وسایل نقلیه عمومی با عمر ۱۰ سال یا کمتر هر ۶ ماه و با عمر بالای ۱۰ سال هر ۳ ماه باید نسبت به معاینه فنی آنها اقدام شود.

وی یادآوری کرد: در مراجعه اول از رانندگان تاکسی دارای کارنامه معتبر پس از تأیید در سامانه «سیما تاکسی» تن‌ها مبلغ ۱۸ هزار تومان دریافت می‌شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران  گفت: تخفیف نزدیک به ۵۰ درصدی و ایجاد این شرایط ویژه برای کمک به هزینه معاینه فنی خودروهای تاکسی توسط سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی انجام شده است.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar