اعتراض متقاضیان نگین خودرو و رامک خودرو

چهارشنبه 21 آذر 97 ساعت 15:07
اعتراض متقاضیان نگین خودرو و رامک خودرو

صبح امروز شماری از متقاضیان دو گروه رامک خودرو و نگین خودرو مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کرده و خواستار پاسخگویی به مشکلات خود شدند.

صبح امروز (چهارشنبه) نزدیک به صد نفر از متقاضیان دو گروه واردکننده خودروی "رامک خودرو" و "نگین خودرو" که چندین ماه و بعضاً بیش از یک سال است که اقدام به ثبت نام خودروهایی مانند تیوولی، سانگ یانگ، لکسوز و غیره کرده‌اند ولی هنوز موفق به دریافت خودروی خود نشده‌اند، در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات‌شان و تعیین تکلیف خودروهای ثبت نامی خود شدند.

بعضی از این متقاضیان امسال و بعضی در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۵ اقدام به پیش خرید خودرو کرده‌اند و مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به این گروه‌ها پرداخت کرده‌اند؛ ولی بعد از گذشت موعد تحویل، این دو گروه خلف وعده کرده و خودروی متقاضیان را به بهانه این که خودروها وارد شده ولی دولت اجازه ترخیص آن‌ها را از گمرک نمی‌دهد، تحویل نداده‌اند.

یکی از این متقاضیان در این رابطه اظهار کرد: خودروی تیوولی را در خرداد ماه سال پیش ثبت نام کرده و موعد تحویل خودرو آذر ماه ۱۳۹۶ بوده است. هم اکنون بیش از یک سال است که از موعد تحویل خودرو می‌گذرد ولی هنوز موفق به دریافت خودرو نشده‌ام. در جواب اعتراض‌ها هم فقط پاس کاری از گروه رامک خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌گیرد. گمرک می‌گوید وزارت صنعت اجازه ترخیص خودرو را نمی‌دهد. وزارت صنعت می‌گوید رامک خودرو تخلف کرده و ثبت سفارش به شمار درست انجام نشده و در واقع قاچاق انجام گرفته است که اجازه ترخیص داده نمی‌شود. ولی در کل مقصر اصلی خود رامک خودرو است.

وی افزود: خودروها ترخیص نمی‌شود و فقط مدام قیمت را بالا می‌برند؛ تا جایی که هم اکنون قیمت خودرو به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان رسیده در حالی که قیمت خرید ما ۱۰۳ میلیون تومان بوده است. در حالی‌که خیلی از متقاضیان تکمیل وجه کرده‌اند ولی باز هم طلب مبلغ بالاتری شده ولی باز هم خودرو تحویل داده نمی‌شود. شب پیش نمایندگان گروه رامک خودرو از ما خواسته‌اند که تجمع انجام نگیرد و فرصت ۱۰ روزه به ما بدهید تا خودروها را ترخیص کنیم. این حرفی است که مدت‌هاست می‌شنویم ولی اتفاقی نمی‌افتد.

یکی دیگری از متقاضیان می‌گوید: من شهریور ماه ۱۳۹۶ خودروی تیوولی ثبت نام کرده‌ام. پس از زمان موعد تحویل، ماه به ماه تحویل خودرو به تعویق می‌افتد و تعیین تکلیف انجام نمی‌گیرد. بایستی شرکت به تعهد خود عمل کرده و خودروهای ما را تحویل دهد یا اگر نه مبلغ واریزی ما به همراه مابه‌التفاوت پول و همچنین جریمه را پرداخت کند.

این متقاضیان معترض می‌گویند:" درست است که قیمت ارز بالا رفته و به تبع قیمت خودروها بالا رفته است، ما با این موضوع مشکلی نداریم. حتی مابه‌التفاوت را هم بعضی پرداخت کرده‌اند ولی از تحویل خودرو هیچ خبری نیست، لذا ما تنها خواستار تحویل خودروی خود هستیم. هم اکنون چیزی نزدیک به ۱۵۰۰ شاکی برای این دو گروه وجود دارد ولی نامه نگاری‌ها، شکایات و تجمع‌های ما به جایی نرسیده و رسیدگی نمی‌شود."

همچنین شماری از متقاضیان گروه نگین خودرو هم از این موضوع که ماه‌هاست که علی رغم واریز پول موفق به دریافت خودروی خود نشده‌اند گله مند و ناراضی بودند.

در آخر نماینده‌ای از متقاضیان معترض وارد وزارت صنعت، معدن و تجارت شده و پس از برگشت می‌گوید اعلام کرده‌اند موضوع در دست پیگیری است و به زودی مشکل شما تعیین تکلیف خواهد شد. پس از تجمع خودداری کرده و با توجه به این که این شرکت‌ها خصوصی هستند شکایت کنید و موضوع را از مراجع قضایی پیگیری کنید.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar