افت ۵۵ درصدی تولید خودروهای دوگانه سوز

سه شنبه 30 بهمن 97 ساعت 03:39
افت 55 درصدی تولید خودروهای دوگانه سوز

براساس آمارهای منتشرشده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مجموع تولید سواری‌های دوگانه سوز در ۱۰ ماه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال اخیر، ۷. ۵۵ درصد افت کرده است. تا پایان دی ماه امسال در مجموع ۳۸ هزار و ۱۵۶ دستگاه انواع خودروی دوگانه سوز در خطوط تولید خودروسازان تکمیل شده است. این در حالی است که در ۱۰ ماه سال اخیر گروه‌های خودروساز توانستند ۸۶ هزار و ۲۸۸ دستگاه انواع خودروی دوگانه سوز تولید کنند.

نگاهی به آمار ارائه‌شده از طرف وزارت صمت در ارتباط با تولید خودروهای دوگانه سوز، گویای این موضوع است که تولید این خودروها به تبعیت از شرایط حاکم بر خطوط تولید خودروسازان در سراشیبی قرار دارد. هم اکنون در دو سایت خراسان و تبریز به ترتیب پژو ۴۰۵ و سمند دوگانه سوز تولید می‌شود. تا پایان دی ماه ۹۷ در مجموع ۱۱ هزار و ۳۳۷ دستگاه پژو ۴۰۵ دوگانه سوز در سایت مشهد ایران خودرو تولید شده است که این میزان تولید به نسبت سال پیش افت ۶۲ درصدی را نشان می‌دهد.

در تبریز هم در مدت یاد شده در سال جاری ۱۵ هزار و ۱۱۴ دستگاه سمند دوگانه سوز تولید شده است که در مقابل تولید ۳۶ هزار و ۵۹۶ دستگاه سال پیش از افت ۵. ۵۸ درصدی حکایت دارد. همچنین خودروسازی فردا از زیرمجموعه‌های ایران خودرو که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود، تولید پژو پارس دوگانه‌سوز را در دستور کار دارد. این شرکت توانسته در ۱۰ ماه سال ۹۷، رشد ۱۰۴۰ درصدی را به نسبت مدت مشابه سال اخیر رقم بزند، دلیل این موضوع را باید در تولید اندک این شرکت در سال پیش جست‌وجو کرد.

تیبا دوگانه سوز، تنها خودروی دوگانه سوزی است که توسط گروه سایپا در سایت سایپا کاشان تولید و راهی بازار می‌شود. تولید این خودرو هم در ۱۰ ماه سال جاری با کاهش ۴۶ درصدی به نسبت پارسال همراه بوده است. سال پیش دو خودروی پراید دوگانه سوز و پژو پارس دوگانه سوز در ایران خودروی مرکزی روی خط تولید قرار داشت که از ابتدای سال‌جاری تولید این دو خودرو در شرکت‌های تولیدکننده متوقف شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar