افرا موتور و آرین موتور تابان مردود شدند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
افرا موتور و آرین موتور تابان مردود شدند

دو گروه افرا موتور و آرین موتور تابان در ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در طی سال ۱۳۹۶، مردود شده‌اند.

در هر سال عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش ارزیابی شده و گروه های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو بر پایه امتیاز دریافتی، در رتبه‌های ۱ تا ۴ رده‌بندی می‌شوند.

در این ارزیابی گروه هایی که بین ۸۵ تا ۱۰۰ امتیاز را دریافت کنند در رتبه یک رده بندی قرار می‌گیرند با این حال تا به امروز هیچ گروهی موفق به دریافت رتبه یکم خدمات پس از فروش خودرو نشده است.

گروه هایی که بین ۷۰ تا ۸۵ امتیاز دریافت کنند هم در رتبه دوم رده بندی قرار می‌گیرند. گروه هایی که بین ۵۵ تا ۷۰ امتیاز کسب کنند هم در رتبه سوم قرار می‌گیرند. گروه هایی که کمتر از ۵۵ امتیاز کسب کنند ولی در رتبه چهام قرار گرفته و مردود شناخته می‌شوند.

براین اساس چندی پیش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو در طول سال ۱۳۹۶ را، منتشر کرد.

بررسی این گزارش نشان می‌دهد که دو گروه افرا موتور (خدمات پس از فروش ولوو) و آرین موتور تابان (خدمات پس از فروش DS) در رتبه چهارم رده بندی قرار گرفته و مردود شده‌اند.

در این وضعیت وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد گروه های خودروساز و واردکننده خودرو، به گروه هایی که در ارزیابی سالیانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو، مردود می‌شوند چند ماه فرصت می‌دهد تا اصلاحات لازم را انجام دهند.

این گروه ها باید حداقل به رتبه سوم خدمات پس از فروش خودرو ارتقاء یابند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar