افزایش بیکاری تاکتیک خودروسازان برای گرانی خودرو

شنبه 17 آذر 97 ساعت 13:52
افزایش بیکاری تاکتیک خودروسازان برای گرانی خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه‌های دستمزد و انرژی خودروسازان براساس ریال است ولی افزایش قیمت بر مبنای دلار است که غیرقابل قبول است.

شهاب نادری با انتقاد از افزایش قیمت خودرو گفت: صنعت خودروسازی ایران سال‌ها است با وجود برخورداری از حمایت‌های قابل توجه فعالیت می‌کند ولی اغلب در وضعیت حساس به جای اینکه به اقتصاد کشور کمک کند قیمت خودرو داخلی را گران می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم و نمایندگان مجلس از خودروسازان انتظار دارند به دو اصل بدیهی تولید خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب توجه کنند توجه کند چرا که رعایت این دو مؤلفه حق مشتری است.

خودروسازان نمی‌توانند حمایت‌های دولت‌های گوناگون را انکار کنند

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان نمی‌توانند حمایت‌های دولت‌های گوناگون را انکار کنند ولی باید از صنعت داخلی حمایت شود البته نکته این است در وضعیت حساس مثل اعمال تحریم‌های دشمنان به جای اینکه بازار را مدیریت کنند در صدد افزایش قیمت خودرو هستند.

نادری در ادامه افزود: بخشی از افزایش قیمت‌ها را می‌توان با بهانه افزایش قیمت دلار توجیه کرد ولی اینکه قیمت یک خودرو ملی تقریباً دو برابر شود غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: مدیران خودروسازی باید پاسخ دهند که چرا باید هزینه‌های ساخت خودرو داخلی به این میزان به نرخ دلار وابسته شده است همچنین باید جوابگو باشند در این سال‌ها برای ساخت خودرو ملی چه کرده‌اند.

خودروسازان از موضوع افزایش بیکاری در صنعت خودرو سوءاستفاده می‌کنند

نادری افزود: هزینه‌های دستمزد و انرژی خودروسازان براساس ریال است ولی افزایش قیمت بر مبنای دلار است که غیرقابل قبول است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خودروسازان از موضوع افزایش بیکاری در صنعت خودرو سوءاستفاده می‌کنند تا قیمت خودرو را گران کنند چون که می‌توانند هزینه‌های دیگر را هم کاهش دهند. نکته دیگر اینکه ایران خودرو بدون اعلام قیمت از طرف سازمان حمایت و اجرای تعهدات قبلی خود در قبال پیش فروش بعضی از محصولات، اقدام به افزایش قیمت و فروش فوری چند محصول کرده است که باید این تخلف مورد رسیدگی قرار بگیرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar