افزایش تقاضا در بازار قطعات یدکی

شنبه 28 اسفند 00 ساعت 13:57
افزایش تقاضا در بازار قطعات یدکی
در آستانه ورود به سال جدید قرار داریم و پیش بینی می شود در نوروز ۱۴۰۱ با انجام واکسیناسیون و کاهش محدودیت ها افزایش سفرهای نوروزی را شاهد باشیم اما موضوعی که در این میان قابل توجه است آمار تصادفات است که با افزایش مسافرت‌ها و تردد جاده‌ای همواره افزایش می‌یابد حوادثی که یکی از مهم ترین علل آن‌ها نقص فنی و خرابی قطعات یدکی است.

بنابر اعلام فعالان حوزه قطعه یدکی، آمار و ارقام نشان می دهد که از بهمن ماه سال جاری میزان درخواست خرید لوازم یدکی در بازار رشد چشمگیری داشته است.

رشد تقاضا در بازار قطعه یدکی در روزهای پایان اسفند ماه و در آستانه سفرهای نوروزی در حالی بازار بهتری را برای فعالان این حوزه رقم زده است که در یکی دو سال گذشته با شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددهای جاده ای و محدودیت سفرها بازار قطعه یدکی با رکود نسبتا سنگینی روبرو بوده است شرایطی که بی ثباتی بازار ارز و رشد قیمت نیز بر آن تاثیر گذاشته و بازار را بیش از انتظار با افت تقاضا همراه کرده بود.

اما مهدی کاظمی سخنگوی اتحادیه فروشندگان قطعه یدکی در گفت و گو با اشاره به آخرین وضعیت بازار قطعه یدکی در روزهای پایانی سال و افزایش مراجعه برای تعمیرات و تعویض قطعات یدکی در آستانه سفرهای نوروزی گفت: با اتمام اسفند و تعطیلی مراکز فروش قطعه یدکی در ایام نوروز، مراجعات برای خرید قطعه یدکی به خصوص تقاضا از شهرستان ها افزایش قابل توجهی داشته و از نیمه اسفند ماه و با رشد تقاضا، جریان متفاوتی را برای فروشندگان بازار قطعات یدکی رقم زده است.

وی افزود: با وجود افزایش تقاضا تاکنون هیچ کمبودی در بازار قطعه یدکی رخ نداده است و به رغم برخی پیش بینی ها، افزایش مراجعات برای خرید و تورم ناشی از نوسانات ارزی تاثیری بر رشد قیمت ها در بازار لوازم یدکی و گرانی قطعه یدکی در روزهای پایانی سال نگذاشته است.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان قطعه یدکی علت عدم ایجاد کمبود و پاسخ گویی مناسب بازار به حجم تقاضا در روزهای پایانی اسفندماه را رکود ماههای اخیر در بازار قطعه یدکی دانست و اظهار داشت: کاهش فروش و رکود بازار به خصوص در مهر و آبان ماه به بعد و وجود حجم زیادی از قطعات در فروشگاهها و همچنین توزیع مناسب قطعات تولیدی و وارداتی، مانع از ایجاد کمبود در بازار و یا گرانی در این بازار شده است.

کاظمی در در خصوص ادامه این شرایط در سال جدید گفت: پیش بینی بازار قطعه یدکی و ادامه شرایط کنونی در سال جدید بستگی به بازار ارز و برخی تصمیمات در حوزه تعرفه های گمرکی و نرخ تورم دارد.

وی در پایان از مصرف کنندگان بازار قطعه یدکی خواست صرفا از فروشگاههای دارای مجوز کسب خرید کنند و در صورت خرید از فروشگاههای مجازی نسبت به این فروشگاهها اطمینان حاصل کرده و سپس خرید نمایند تا با دریافت قطعات بی کیفیت و تقلبی متضرر نشوند.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar