ال ۹۰ با پیشرانه جدید تولید خواهد شد

شنبه 25 خرداد 98 ساعت 15:39
ال 90 با پیشرانه جدید تولید خواهد شد

قائم مقام ایدرو با اعلام آخرین وضعیت قرارداد با رنو فرانسه از برنامه سه ساله برای تولید خودروهای جدید از جمله ال ۹۰ خبر داد.

بهزاد اعتمادی با اعلام اینکه ایدرو اعتقاد راسخی به داخلی‌سازی و تعمیق ساخت داخل محصولات و قطعات به خصوص در حوزه‌های نفت و گاز، فولاد، سیمان و خودرو دارد در مورد تولید پلتفرم جدید خودرو گفت: استراتژی ایدرو در صنعت خودروسازی، تولید ۶۵۰ هزار دستگاه جدید در پسابرجام تا سال ۹۹ بود ولی با خروج آمریکا از برجام به‌ناچار مجبور به تغییر استراتژی شدیم.

وی ادامه داد: خروج شرکای خارجی صنعت خودرو موجب شد تا در کوتاه‌مدت ادامه تولید خودروهای پرتیراژ قدیمی در دستور کار قرار گیرد. از طرف دیگر برنامه‌ سه ساله طراحی شده تا بتوان به طراحی پایه خودرو جدید دست پیدا کرد. در این بین مقرر شده تولید ال ۹۰ با پیشرانه دیگری ادامه یابد.

این مقام مسئول در خصوص آخرین شایط قرارداد ایدرو با رنو فرانسه هم گفت: این قرارداد تعلیق شده و هرچند رنویی‌ها از ایران خارج شده‌اند اما سرمایه‌هایی باقی گذاشته‌ و منتظرند تا در صورت توافقات سیاسی دوباره به بازار ایران بازگردند. آینده همکاری هم بستگی به وضعیت دارد. چون نمی‌خواهیم با دیگر کشورها قهر کنیم و اگر وضعیت را بپذیرند مجدداً همکاری خواهیم کرد.

اعتمادی  با ذکر اینکه واردات خودروی کامل به صورت CBU مشمول تحریم‌ها نیست، گفت: اگرچه مخالف این موضوع نیستیم ولی به خاطر ارزبری و سخت کردن وضعیت برای تولید داخل محدودیت‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است.

بورس پرس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar