انجمن خودروسازان به اظهارات تعزیرات واکنش نشان داد

بروزرسانی در: سه شنبه 21 خرداد 98 ساعت 15:15
انجمن خودروسازان به اظهارات تعزیرات واکنش نشان داد

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: اظهارات اخیر مدیرکل تعزیرات تهران در خصوص غیرواقعی بودن کمبود قطعه خودروسازان به دور از واقعیت و در تضاد با مشی آیت الله رئیسی، رئیس محترم قوه قضائیه در حمایت از گشایش اقتصادی و رونق تولید است.

احمد نعمت بخش در واکنش به اظهارات روز پیش مدیرکل تعزیرات تهران اظهار کرد: محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی بعد از بازگشت تحریم‌های ظالمانه غرب بر هیچکس پوشیده نیست و نتایج آن را در تمام بخش‌های اقتصادی کشور می‌توان مشاهده کرد، در چنین وضعیتی غیرواقعی خواندن کمبود قطعات صنعت خودرو قابل تأمل و تعجب است.

نعمت بخش با اشاره به سخنان رئیس جدید قوه قضائیه که چندی پیش اعلام کرد "از هر فعلی که در جهت رونق تولید باشد، با همه وجود حمایت می‌کنیم"، افزود: مشی آیت الله رئیسی حمایت از تولید و رونق آن بوده اما سخنان مدیر سازمان تعزیرات، باعث تضعیف خودروسازی به عنوان صنعت پیشران بنگاه‌های تولیدی کشور است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در هفته‌های گذشته دوخودروساز مطرح کشور با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت با راه اندازی پویش ملی و برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه دائمی، کمبود قطعات خود را به طور رسمی و شفاف اعلام کرده و قطعه سازان، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاهیان کشور را برای تأمین این نیازها فراخواندند که این رویکرد مورد تائید و تمجید رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفت. اکنون پرسش اینجاست که آیا مدیرکل تعزیرات تهران این سطح از تلاش برای تأمین قطعات را ندیده، که کمبود آنها را غیرواقعی می‌داند؟

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: ای کاش آقای اسفنانی به عنوان یکی از مدیران دولت در مجموعه وزارت دادگستری، پیش از این اظهارنظر رسانه‌ای، با معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مشورت می‌کردند تا اطلاعات دقیق‌تری به دست آورند، چون که دکتر مقیمی به طور هفتگی موضوع تأمین قطعات و تولید خودرو کشور را رصد می‌کنند و ایران خودرو و سایپا هم به طور مدوام، کمبود قطعات را به ایشان گزارش می‌دهند.

نعمت بخش در پایان اعلام کرد: ممکن است مدیرکل تعزیرات تهران مسیرهایی را برای تأمین قطعات خودرو در داخل یا خارج از کشور سراغ داشته باشند که براساس آن کمبود قطعات را غیرواقعی خوانده‌اند، در اینصورت هم به طور رسمی از ایشان درخواست می‌کنیم این مسیرها را به خودروسازان معرفی کنند تا گره‌ای از مشکلات تولید کشور باز کرده باشند.

تسنیم

آغاز تخلیه حباب مصنوعی بازار خودرو

حباب بازار خودرو در حال تخلیه شدن است

اخذ مالیات جدید از معامله کنندگان در بازار خودرو

بررسی نامه معاون اول رئیس جمهوری در مورد ساماندهی بازار خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

5 دیدگاه ها برای "انجمن خودروسازان به اظهارات تعزیرات واکنش نشان داد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
هومن
مهمان

اون موقع که قطعه ساز بیچاره میخواست قطعه بده و شما از چین علیه السلام میگیرفتی و میوردی، و قطعه سازی رو نابود کردید فکر الان نبودید شما؟! حالا هم رجوع کنید به همون قطعه ساز ها، البته اگه در کارگاه ها و کارخونه هاشون رو گل نگرفته باشن بانک ها به دلیل دیرکرد و هزار کوفت دیگه

ح م
مهمان

این آقا باید برکنار شه

ایرانی
مهمان

ایشون همونی هست که میگفت توقع دارین من سوار پراید بشم

هم وطن
مهمان

چرا جو سازی میکنید ؟ وقتی ماشینی برای تحویل وجود نداره و وارات آزاد نشده قیمت ماشین ها زیاد باقی میماند. الان چون این نخست وزیر ژاپن میخواد بیاد اوردن پایین که مردم اعتراض نکنن . به محض اینکه بره مجدد قیمت ها سر به فلک میکشه… خیالتون راحت .. هرکی میخواد الان بخره تا مجدد گرون نشده

ده زلده
مهمان

صدای دزدا در اومد باز