انحصار در خرید قطعات خودرو عاملی فسادزاست

چهارشنبه 30 مهر 99 ساعت 14:56
انحصار در خرید قطعات خودرو عاملی فسادزاست

عضو کمیسیون صنابع  و معادن مجلس گفت: انحصار در خرید قطعات خودرو عاملی فسادزاست و نهاد های نظارتی و امنیتی باید اشراف کاملی نسبت به ارزش قطعات داشته باشند.

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص  فساد در بخش تامین قطعات خودرو گفت: یکی از نکاتی که در این عرصه می توان مطرح کرد بحث انحصار در خرید قطعات  هست،  یکی از مشکلات این بخش  مسئله ی واردات می باشد که  دست افراد محدودی است که این مقوله حتما فساد را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: بومی سازی در نهضت قطعه سازی  داخل می تواند عمده ای  از  مشکلات را حل کند ، گام هایی برداشته شده است امیدواریم  گام های بلند تری برداشته شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد اثرات فساد  در تامین قطعات  اشاره کرد، این مسئله  همچنین بدلیل عدم وجود شفافیت در قیمتی که بدست خودروساز می رسد  باعث افزایش بهای تمام شده خودرو هم می گردد.

حسینی کیا همچنین عدم اشراف اطلاعاتی را یکی دیگر از عوامل فسادزا در بخش تامین قطعات خودرو  برشمرد و افزود: نهاد های نظارتی و امنیتی باید اشراف کاملی نسبت به ارزش قطعات داشته باشند وهم چنین قیمت گذاری توسط شورای رقابت برمبنای این اشراف اطلاعاتی انجام گیرد.

نماینده مردم سنقر استان کرمانشاه ضمن  تایید این که "طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک " با ایجاد شفافیت  می تواند بستری برای اشراف نهاد های نظارتی ایجاد کرده  و به مبارزه با فساد در این حوزه کمک کند، اشاره کرد که البته باید  حریم اطلاعاتی وارد کنندگان قطعات و مواد اولیه  تحریمی حفظ شود تا دشمن نتواند از این شفافیت اطلاعاتی سوء استفاده نماید.

اندیشکده سیاست گذاری امیرکبیر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar