انعقاد قرارداد ۷۴۰ میلیون تومانی برای داخلی سازی قطعات خودرو

شنبه 29 تیر 98 ساعت 11:26
انعقاد قرارداد 740 میلیون تومانی برای داخلی سازی قطعات خودرو

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از انعقاد قرارداد بین ۳۲ قطعه‌ساز کشور برای داخلی‌سازی ۳۵ قطعه خودرو خبر داد که ارزش این قراردادها معادل ۷۴۰ میلیارد تومان است.

امروز (شنبه) اولین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)، معاون امور صنایع وزارت صمت و جمعی از قطعه‌سازان و خودروسازان در محل نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید؛ برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار کرد: مجموعه برنامه‌ها برای داخلی‌سازی موجب شد که امروز قراردادی بین تامین‌کنندگان قطعات خودرو با ارزش ۷۴۰ میلیارد تومان برای تأمین قطعات خودروهای پرتیراژ منعقد شود.

وی با اشاره به کاهش ۸۰ میلیون یورویی خروج ارز از کشور در نتیجه اجرای پروژه‌های مذکور در زمینه داخلی‌سازی قطعات، گفت: قراردادهای امروز بین ۳۲ قطعه‌ساز کشور برای تأمین ۳۵ قطعه‌ای که تاکنون از خارج تأمین می‌شده، منعقد می‌شود.

مقیمی در ادامه در خصوص معیارهای انتخاب قطعات برای داخلی‌سازی، تصریح کرد: قطعاتی که امروز قرارداد داخلی‌سازی‌ آن‌ها منعقد می‌شود، قطعاتی هستند که ارزبری زیادی داشتند، نیازی به سرمایه‌گذاری بالا نداشتند، سابقه تولید در کشور نداشتند و همچنین ساخت این قطعات به قطعه‌سازان غیردولتی و قطعه‌سازان کوچک و متوسط سپرده شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت از برگزاری پنج میز دیگر در بخش خودرو خبر داد و گفت که تا پایان سال میزهای تخصصی در رشته‌های متفاوت دیگر هم برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با ذکر اینکه از امروز کنترل و نظارت دقیق بر پروژه‌های داخلی‌سازی قطعات خودرو شروع می‌شود، اظهار کرد: با دستور وزیر صنعت در زمینه موضوع ثبت سفارش و تغییر تعرفه واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید می‌شود هم، با مجوز هیئت وزیران اقدام خواهد شد.

در ادامه این جلسه قراردادهای داخلی‌سازی قطعات امضا شد و نام تولیدکنندگان قطعه و میزان کاهش ارزبری هر کدام هم اعلام شد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar