ایران خودرو فروش میلیاردی به نمایندگی‌ها را شروع کرد

بروزرسانی در: شنبه 6 مهر 98 ساعت 19:27
ایران خودرو فروش میلیاردی به نمایندگی‌ها را شروع کرد

در حالی که عرضه خودرو از طرف خودروسازان در طول ماه های گذشته با محدودیت رو به رو بوده ولی گروه ایران خودرو با صدور اطلاعیه‌ای فروش میلیاردی به نمایندگی‌ها را شروع کرد.

از ابتدای امسال تا به حال قیمت خودرو روند صعودی داشته به صورتی که اختلاف قیمت بعضی خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار حتی به بیش از ۴۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

این گزارش می‌افزاید: بررسی‌ها از بازار خودروها حاکی از آن است که در طول چند ماه گذشته خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان در بازار آزاد ۷ تا ۱۲ میلیون گران‌تر از قیمت مصوب به فروش رفته است و خودروهایی که قیمت آن‌ها در کارخانه بین ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان است در بازار با اختلاف قیمت ۲۴ میلیون تومانی نسبت به قیمت کارخانه به فروش رفته است و این اختلاف قیمت در خودروهای بین ۴۵ تا ۶۰ میلیون تومان به ۲۵ تا ۴۲ میلیون هم رسیده است.

به گفته یکی از فعالان بازار خودرو، خودروسازان عرضه خودرو به بازار را کم کرده‌اند و همین مساله موجب سودجویی دلالان در بازار خودرو شده است.

وی افزود: در حالی که عرضه خودرو کم شده است ولی گروه های خودروسازی با فروش عمده خودرو به نمایندگی‌ها فرصت دلالی و گران فروشی را برای بعضی نمایندگی‌ها بوجود آورده‌اند بطوریکه نمایندگی‌ها با خرید عمده از خودروسازان خود مدیریت بازار را به عهده می‌گیرند و با عرضه قطره چکانی خودروهای خریداری شده به بازار قیمت‌ها را به دلخواه خود افزایش می‌دهند.

این فعال بازار خودرو عقیده دارد که اگر در حال حاضر خودروسازان ۱۰۰ دستگاه خودرو ۲۰۶ تیپ ۲ به وارد بازار کنند بلافاصله قیمت این خودرو در بازار با ۱۰ میلیون تومان کاهش از ۵۵ میلیون تومان به ۴۵ میلیون تومان می‌رسد در حالی که این عرضه از طرف خودروسازان اتفاق نمی‌افتد.

وی با ذکر اینکه روز پیش ایران خودرو فروش اینترنتی خود را شروع کرد، گفت: ولی بعضی متقاضیان به علت ترافیک سنگین سایت موفق به ثبت نام نشده‌اند.

این فعال بازار خودرو اظهار داشت: در حالی که عرضه خودرو به متقاضیان خرید محدود است گروه ایران خودرو در ۲۲ دی ماه با صدور بخشنامه ای شرایط خرید خودرو به طور عمده را برای نمایندگی‌ها فراهم آورده است.

وی با ذکر اینکه در همه جای دنیا خودروسازان به طور عمده خودرو به نمایندگی‌ها می‌فروشند، گفت: متاسفانه در کشور ما نمایندگی‌ها بعد از تحویل خودرو، خودرو را با قیمت مصوب در بازار به فروش نمی‌رسانند و خودرو را با قیمت بالا برحسب شرایط و به دلخواه خود عرضه می‌کنند.

در اطلاعیه ایران خودرو آمده است:

پیرو درخواست‌های پی در پی نمایندگی های محترم، به منظور ایجاد شرایط مناسب برای خرید عمده و افزایش رضایتمندی نمایندگان محترم شبکه فروش به استحضار می‌رساند نمایندگی هایی که خواستار خرید خودرو با شرایط زیر می‌باشند می‌توانند درخواست های خود را از روز سه‌شنبه مورخ ۹۷.۵.۲۳ تا پایان هفته جاری به اداره منطقه مربوطه ارائه نمایند.

۱- نوع فروش: به صورت پیش فروش از محصولات قابل عرضه (کد محصول ۹۹۸) می‌باشد که با پیش پرداخت اولیه با هدف مشارکت در تولید، ایجاد تعهد می‌شود و قیمت نهایی خودرو پس از ارسال دعوتنامه معلوم و پرداخت خواهد شد.

۲- موعد تحویل: موعد تحویل خودرو بهمن ماه ۹۷ می‌باشد.

۳- سود: سود مشارکت ۲۰ درصد و سود انصراف ۱۵ درصد می‌باشد.

۴- در این روش فروش برای همه نمایندگی‌ها با حداقل سرمایه ۵ میلیارد تومان و حداکثر ۴۰ میلیارد تومان قابل اقدام خواهد بود.

۵- در صورت عدم امکان تحویل خودرو در بهمن ماه ۹۷، سود قرارداد محاسبه و قرارداد جدیدی با سود مشارکت ۲۳ درصد و انصراف ۱۸ درصد منعقد و موعد تحویل آن به ۶ ماه بعد موکول خواهد شد.

۶- سود تاخیر: برخلاف تعهدات عادی مشتریان که سود تاخیر در نظر گرفته می‌شود در این روش سود تاخیر صفر می‌باشد.

۷- مبلغ پیش پرداخت: حداقل ۶۰ درصد مبلغ خودرو در زمان ثبت نام واریز می‌شود.

۸- کمیسیون فروش: معادل کمیسیون فروش عادی نمایندگی می‌باشد.

۹- با توجه به محدودیت ظرفیت، اولویت ثبت نام براساس زمان درخواست و واریز وجه می‌باشد.

۱۰- با توجه به محدودیت ظرفیت، در صورت تکمیل ظرفیت، شرایط ثبت نام متوقف خواهد شد.

۱۱- در این روش فروش، در زمان صدور دعوتنامه خودروهای قابل عرضه مشخص و اعلام خواهد شد.

به گفته محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان چند روز پیش ۲۹ مرداد ماه ۹۷ برای فروش اینترنتی ۱۶ هزار خودرو ۵۰۰ هزار نفر به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو مراجعه کردند و یکی از دلایل این تقاضاها حاشیه سود بسیار زیاد خودرو است.

قیمت محصولات ایران خودرو

فروش فوری ایران خودرو

فروش نقدی ایران خودرو

فروش اقساطی ایران خودرو

ثبت نام پیش فروش ایران خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "ایران خودرو فروش میلیاردی به نمایندگی‌ها را شروع کرد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Tural
مهمان

با اینکه تابلوئه قرار نیس چیزی عوض بشه ولی بازم ساعت به ساعت قیمتارو چک میکنم. هی امیدوار میکنن یه ساعت نشده یا تکذیب میشه یا تبصره ش میاد. عجب بدبختی گیر کردیم

برده ایرانی
مهمان

مسئولان محترم این دینی که برای ما به اسم اسلام ساختید خیلی سخته و دیگه سواری دادن حال نمیده ، دین شما چیه ما هم از اون پیروی کنیم میخوام به نهایت حرامی برسم

محمد
مهمان

برادر اگه یکی دیگه داره تو کشور خیانت میکنه چه ربطی به اسلام داره.اتفاقا خود اسلام ضد بی عدالتیه