بازار خودرو منتظر قیمت گذاری قطعی است

پنج شنبه 29 آذر 97 ساعت 15:43
بازار خودرو منتظر قیمت گذاری قطعی است

باید قبول کرد که بازار خودرو ایران مثل هر بازار دیگری چشم به بازیگران اصلی خود دارد. گذشته از آنکه خودروسازان بنام ایرانی تحت سیاست‌های گذشته اقتصادی و تجاری کشور ملزم به تغییر رویکرد عرضه و تقاضای خود شده‌اند، باید قبول کرد خریداران واقعی تا زمان بازگشت ثبات و تعادل در عرضه و تقاضا اقدام به تصمیم گیری و خرید نخواهند کرد.

بازار منتظر قیمت‌گذاری قطعی است، تا متقاضیان بتوانند با اطمینان خاطر تصمیمات نهایی خود برای خرید را منطبق با شرایط درآمدی خود اتخاذ کنند.

عدم عرضه پیوسته در بازار در ماه‌های اخیر متقاضیان واقعی را برای عرضه منتظر نگه داشته است، اگرچه که این فرصت پیش آمده مجال خوبی برای جولان دلالان بود تا با بازارسازی و ایجاد موج‌های کاذب سواری گرفته و متقاضیان را به هر طرف هدایت کنند.

در عین حال هم با توجه به شرایط پیش رو و با در نظر گرفتن افزایش ۵۰ تا ۱۲۰ درصدی قیمت محصولات بعضی از گروه‌های خودرویی، به نظر می‌رسد که در هفته‌های آینده این روند افزایش برای دیگر خودروسازان هم رخ دهد، از طرف دیگر دولت درپی ایجاد آرامش در بازار ارز و درپی آن کاهش حاشیه و پیامدهای منفی افزایش نرخ ارز برای تولید کنندگان است و از همین حیث در قبال درخواست افزایش قیمت خودروسازان مقاومت می‌کند تا شاید از فرصت ایجاد شده بتواند شاخصه‌های روانی بازار را با تغییر رویکردهای تولید و صنعت همسو کرده و در عین حال کمترین ضرر را متوجه صنعت خودرو سازی و مصرف کننده نماید. اما باید در خصوص این صنعت تصمیم‌های بسیار کارشناسی با توجه نظر کارشناسان امین و کاربلد اخذ کرد تا این صنعت مهم که امرار معاش افراد زیادی را زیر پوشش خود دارد دچار مشکل نشود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar