بررسی بازار لاستیک و قیمت‌ها

دوشنبه 20 دی 00 ساعت 17:07
بررسی بازار لاستیک و قیمت‌ها

قدرت‌لله اروجنی در خصوص کمبود لاستیک در اهواز اظهار کرد: هیچ کمبود لاستیکی در اهواز وجود ندارد و لاستیک‌های خودروهای سبک مثل پراید و سمند با قیمت مناسبی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی افزود: قیمت لاستیک کامیون و نیسان توسط شرکت‌های دولتی ۲۵ درصد و لاستیک‌های رادیال سیمی ۲۴ و ۲۲.۵ تک چرخ ۱۵درصد افزایش داشته‌اند اما لاستیک رادیال سواری افزایش قیمت نداشته است و اما در حال حاضر اقلام دارای افزایش قیمت، در بازار آزاد با قیمت کمتری (با همان قیمت اولیه) به فروش می‌رسد.

اروجنی تصریح کرد: به عنوان مثال لاستیک کامیون دولتی ۱۲/۲۴ بارز، قیمت ۹ تا ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است اما در بازار آزاد با قیمت ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد؛ یعنی قیمت بازار ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان کمتر از قیمت دولتی است.

وی با اشاره به دلیل افزایش ۲۵ درصدی قیمت لاستیک سنگین اظهار کرد: این موضوع را باید خود کارخانه‌ها پاسخ دهند. مثلا ممکن است نخ یا سیم گران شده باشد. بهرحال حتما اقلامی گران شده که افزایش قیمت داده‌اند و من از این موضوع اطلاعی ندارم.

اروجنی در ادامه میزان خرید مردم بیان کرد: به دلیل کاهش قدرت و توان مردم، میزان خرید آن‌ها کمتر شده است. افراد به جای اینکه یک جفت لاستیک خود را در مدت زمان دو سال تعویض کنند این کار در فاصله زمانی ۵ ساله انجام می‌دهند.

رییس اتحادیه لاستیک فروش اهواز درباره قیمت لاستیک‌های سبک در بازار بیان کرد: از دی ماه سال ۹۹ تا به امروز افزایش قیمت در لاستیک‌های سبک نداشته‌ایم و تغییری نکرده‌اند، اما لاستیک سنگین افزایش داشته است.

وی با اشاره به قیمت‌های لاستیک برای خودروهای سبک، گفت: در حال حاضر لاستیک پراید از ۸۳۰ هزار تومان به ۸۰۰ هزار تومان و لاستیک سمند از یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، لاستیک پژو از یک میلیون و ۸۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است و با این قیمت به دست مصرف کننده می‌رسد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar