با ۳۳ میلیون تومان چه خودروهایی در سال ۸۷ می توانستید بخرید؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
با 33 میلیون تومان چه خودروهایی در سال 87 می توانستید بخرید؟

زمانی که بازار ارز و خودرو، نوسان و رشد شدید قیمتی را تجربه می کنند، شنیده می شود که در مواردی بعضی متقاضیان بهای بیش از ۳۳ میلیون تومان را برای تیبای صندوق دار پرداخت کرده اند.

با این که سایپا همچنان نسخه های گوناگون تیبا را با قیمت های پیشین عرضه می کند، ولی افزایش بهای ارز و همچنین کاهش موجودی بازار از خودروهای گوناگون موجب شده بهای بازار آزاد خیلی از خودروهای داخلی رشد پیدا کند. وقتی به آگهی های فروش تیبا نگاه می کنید، امروز دلالان و فروشندگان این خودرو بهای تیبا را در نسخه های گوناگون حدود ۳۲ تا ۳۶ میلیون تومان اعلام می کنند. بدیهی است پرداخت ۳۶ میلیون تومان برای تیبایی که قیمتی کم تر از ۳۰ میلیون تومان را در کارخانه دارد، فشار روانی و اقتصادی قابل توجه ای را به خریدار وارد می کند. خیلی از کارشناسان بازار خودرو عقیده دارند که خریداران خودروهای کم تر از ۱۰۰ میلیون تومان بیش ترین فشار وارده را به علت نوسان قیمت خودروها تجربه می کنند، چون تهیه مبلغ افزایش قیمت ها برای قشر متوسط جامعه کار آسانی نیست و شاید در رده های قیمتی بالاتر، خریدارانی که وضع مالی بهتری دارند، بتوانند راحت تر با این افزایش قیمت ها کنار آیند ولی اگر امروز می خواهید نزدیک به ۳۰ تا ۳۶ میلیون تومان را هزینه خرید خودروهایی مانند پراید، تیبا، ساینا، پژو ۴۰۵ کارکرده، پژو پارس و… کنید و با خود می گویید که این هزینه برای مالکیت چنین خودروهایی منطقی نیست، به شما خاطرات ۱۰ سال اخیر را یادآوری می کنیم تا کم شدن ارزش سرمایه تان را بهتر درک نمایید.

در این گزارش قصد داریم ببینیم با بودجه ۳۰ تا ۳۶ میلیون تومان چه خودروهایی را می توانستیم در سال ۸۷ از بازار آزاد تهیه کنیم؟

مزدا ۳ قدیم با قیمتی نزدیک به ۳۲ میلیون تومان

با 33 میلیون تومان چه خودروهایی در سال 87 می توانستید بخرید؟

اگر بودجه ای که شما برای خرید تیبا در سال ۹۷ در نظر گرفته اید را ۱۰ سال پیش در دست داشتید، می توانستید به راحتی یک دستگاه مزدا ۳ تیپ ۳ خریداری کنید. حتا می توانستید با هزینه کم تر به سراغ نسخه های دنده ای و کم آپشن این خودرو بروید. در نظر بگیرید که اگر با ۳۵ میلیون تومان در آن زمان توان خرید خودرو داشتید، می توانستید مزدا ۳ فول آپشن را در رنگ های ویژه مانند بادنجانی، قرمز و یاسی بخرید. سپس کامل ترین بسته بیمه بدنه را برایش درنظر بگیرید و با باقی ۳۵ میلیون تومان، سیستم صوتی، نور و… مزدا ۳ خود را ارتقا دهید. امروز اگر بخواهید نسخه فول آپشن مزدا ۳ قدیم را با مدل ۸۷ در بازار کارکرده ها خریداری کنید، باید بودجه ای نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان یا بیش تر را در نظر بگیرید!

سوزوکی گرندویتارا: با قیمتی نزدیک به ۳۶ میلیون تومان

با 33 میلیون تومان چه خودروهایی در سال 87 می توانستید بخرید؟

شما در سال ۸۷ می توانستید سوزوکی گرندویتارای اتوماتیک را با موتور ۲ لیتری نزدیک به ۳۶ میلیون تومان خریداری کنید. اگر هم نمی خواستید این مقدار هزینه کنید، می توانستید نسخه دنده ای آن را با هزینه ای به مراتب کم تر بخرید. این خودرو در آن سال ها به طور ثبت نامی عرضه می شد و جالب است بدانید که در ماه های نخست طرف دار خاصی نداشت. پس می شد با قیمت مناسب، نسخه صفر کیلومتر آن را از بازار آزاد تهیه کرد. امروز اگر بخواهید سوزوکی گرندویتارای ۲ لیتری اتوماتیک مدل ۸۷ را در نسخه سالم خریداری کنید، احتمال دارد با قیمتی حدود ۹۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان مواجه شوید.

تویوتا کرولا با قیمتی نزدیک به ۳۲ تا ۳۶ میلیون تومان

با 33 میلیون تومان چه خودروهایی در سال 87 می توانستید بخرید؟

۱۰ سال پیش اگر در پی خودرویی بی آزار و کم خرج بودید، می توانستید با هزینه نزدیک به ۳۲ تا ۳۶ میلیون تومان یک دستگاه تویوتا کرولا را در مدل های دنده ای، اتوماتیک کم آپشن و اتوماتیک فول آپشن خریداری کنید. این خودرو آن موقع بیش تر میانسالان را جذب خود می کرد، ولی به دلیل استهلاک کم، سواری نرم، هزینه جاری پایین و کیفیت ساخت بالا همیشه بازار آزاد به نسبت خوبی را داشت. با تمام این صحبت ها، شما می توانستید در سال ۸۷ کرولا فول آپشن را از بازار آزاد با قیمتی نزدیک به ۳۵ میلیون تومان خریداری کنید. هم اکنون قیمت نسخه های کار کرده این خودرو بین ۹۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان است.

کیا سراتو با قیمتی نزدیک به ۲۹ تا ۳۰ میلیون تومان

با 33 میلیون تومان چه خودروهایی در سال 87 می توانستید بخرید؟

کیا سراتو با مدل های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ جزو خودروهای کم خرج، راحت و البته با بازار نه چندان قوی شناخته می شود. در آن سال ها هم بیش تر افراد سعی می کردند اندکی روی پول خود بگذارند و به سراغ خودروهایی مانند مزدا ۳ یا کرولا بروند، ولی کیا سراتو هم خودرویی با قیمتی کم تر بود که از نظر امکانات رفاهی، ایمنی و سواری مناسب به نظر می رسید. این خودرو را شما می توانستید به طور ثبت نامی با بهایی کم تر از ۲۹ میلیون تومان بخرید ولی اگر می خواستید کیا سراتوی نسل قدیم را از بازار آزاد تهیه کنید، احتمال داشت به شما قیمتی تقریبا ۳۰ میلیون تومان هم اعلام شود. امروز اگر بخواهید کیا سراتو ۲۰۰۸ یا ۲۰۰۹ را در نسخه سالم از بازار کارکرده ها خریداری کنید، به قیمت هایی نزدیک به ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان برمی خورید.

تویوتا یاریس با قیمت نزدیک به ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان

با 33 میلیون تومان چه خودروهایی در سال 87 می توانستید بخرید؟

در سال ۸۷، اگر سلیقه تان مثل امروز بود که بیش تر در پی یک خودروی سدان جمع و جور بودید، می توانستید با هزینه تقریبا ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان تویوتا یاریس سدان را خریداری کنید. این خودرو از نظر ابعاد و اندازه کوچک ترین سدان وارداتی بود و به همین علت بازار خیلی فوق العاده ای نداشت، ولی با این حال اگر نمی خواستید برای داشتن یک تویوتا یاریس سدان صفر کیلومتر صبر کنید، می توانستید این خودرو را در نسخه فول اتوماتیک در بازار آزاد با بهایی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان خریداری کنید. حال در سال ۹۷ با گذشت ۱۰ سال از عمر این خودرو، می توانید نسخه کارکرده آن را با بهایی نزدیک به ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان با توجه به نوع امکانات و سلامت خودرو خریداری کنید.

هیوندای آوانته با قیمتی کم تر از ۲۹ میلیون تومان

با 33 میلیون تومان چه خودروهایی در سال 87 می توانستید بخرید؟

شما در سال ۱۳۸۷ می توانستید بی خیال تمام گزینه های یاد شده شوید و با هزینه ای به مراتب کم تر به سراغ هیوندای آوانته تولید داخل بروید. این خودرو در نسخه دنده ای قیمتی کم تر از ۲۵ میلیون تومان را داشت و نمونه اتوماتیک آن را می توانستید با قیمتی کم تر از ۲۹ میلیون تومان خریداری کنید. با توجه به بازار رقابتی در آن سال ها، هیوندای آوانته آنچنان با استقبال زیادی مواجه نبود و بازار آزاد و کارکرده هایش نظیر خودروهایی مانند مزدا ۳، سیتروئن زانتیا و… پر رونق نبود ولی آوانته یکی از خوش قیمت ترین و کم خرج ترین خودروهایی بود که شما می توانستید در آن سال خریداری کنید. در نظر داشته باشید که امروز خرید آوانته اتوماتیک سال مدل ۸۷ به بودجه ای نزدیک به ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان نیاز دارد.

خودروهای کارکرده ای که می توانستید با کم تر از ۳۶ میلیون تومان بخرید!

با 33 میلیون تومان چه خودروهایی در سال 87 می توانستید بخرید؟

ولی از گزینه های صفر کیلومتر که بگذریم، شما در سال ۸۷ می توانستید به سراغ خودروهای کارکرده ای مانند تویوتا پرادوی دو در ۴ سیلندر مدل ۲۰۰۵ و یا ۲۰۰۶ بروید. همچنین به راحتی امکان خرید تویوتا کمری گرند ۶ سیلندر و ۴ سیلندر فراهم بود و حتی می توانستید با این مبلغ نسخه های کارکرده هیوندای آزرا و سوناتا ۶ سیلندر را خریداری کنید. توسان و سانتافه با پیشرانه ۲.۷ لیتری هم گزینه های دیگر در بازار کارکرده آن سال ها بودند. کیا اسپورتیج ۲.۷ لیتری مدل ۲۰۰۸ هم از گزینه های دیگر بود. البته می توانستید در پایان سال ۸۷ با هزینه نزدیک به ۳۷ تا ۴۰ میلیون تومان این سه خودروی آخر را در نسخه صفر کیلومتر خریداری کنید و بیش ترین نسخه های کارکرده آن در پایان آن سال وارد بازار خرید و فروش شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar