سهم تقصیر انسانی در تصادف زنجیره‌ ای بهبهان

بروزرسانی در: دوشنبه 25 بهمن 00 ساعت 16:14
سهم تقصیر انسانی در تصادف زنجیره‌ ای بهبهان

سرهنگ رضا دولتشاهی در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که امروز، ۲۵بهمن ماه با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به تصادف زنجیره‌ای ۲۰ دی ماه در محور رامهرمز - بهبهان خوزستان اظهار کرد: در آن روز در صحنه تصادف حضور داشتم و بازدیدی را از محل حادثه انجام دادم.

 وی افزود: این حادثه در ساعت حدود ۷ و ۵۵ دقیقه صبح رخ داد و دلیل آن مه مقطعی بود که این مساله را هواشناسی تایید کرده است.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: تیم‌های بازرسی و کارشناسی با افرادی که در این تصادف مجروح شده بودند نیز گفت و گو کردند و این افراد نیز عنوان کردند که به یکباره در مه قرار گرفته‌اند و این اتفاق رخ داده است.

دولتشاهی با بیان اینکه علت اصلی این تصادف زنجیره‌ای به دلیل عدم رعایت فاصله طولی و عدم رعایت سرعت مطمئنه بوده است، ادامه داد: این حادثه به این شکل نبوده که همه ۵۸ دستگاه خودرو باهم برخورد داشته باشند. در این زمینه ۱۵ فقره تصادف رخ داده است ‌و هر ۵ یا ۶ خودرو با یکدیگر برخورد داشته‌اند.

وی با اشاره به دلایل تشدیدکننده این حادثه که باعث شد خسارت‌های زیادی به بار آید، افزود: مهمترین دلیل تشدید این حادثه بحث کیسه هوا و ایربگ‌ها بود که متاسفانه عمل نکرده‌اند.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: بر اساس بررسی دقیق انجام‌شده، علت وقوع این تصادف زنجیره‌ای تقصیر انسانی و کاملا مقصر راننده‌ها تشخیص داده شده‌اند. سهم تقصیر انسانی در این حادثه ۱۰۰ درصد تشخیص داده شده است.

 

در تصادف بهبهان، جاده مشکلی نداشت

داریوش امانی در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور که امروز، ۲۵ بهمن ماه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث راه‌اندازی سامانه سپهتن، اینکه گفته می‌شود سازمان راهداری و حمل و نقل کمک نکرده است باید گفت که سازمان راهداری همیشه همراه بوده و در این زمینه نیز به پلیس کمک کرده است.

وی افزود: سازمان راهداری همیشه بوده و کمک کرده است و سامانه‌ای که اکنون موجود است به دلیل کمک و هزینه‌هایی است که سازمان حمل و نقل و راهداری  پرداخت کرده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پلیس همیشه بحث سامانه سپهتن را پیگیری کرده اما پس از مدتی اتفاقاتی میان پلیس و شرکت بهره‌بردار افتاد و نظر بر این شد که این سامانه تغییر کند و شرکت‌های جدید دیگری به این بحث ورود کنند. این کار اکنون در حال انجام است و ما نیز همراهی لازم را انجام‌ داده و خواهیم داد.

امانی عنوان کرد: در حال حاضر سامانه موجود نیز کار خود را انجام می‌دهد و سیستم‌های نظارتی فعال و در حال پایش اطلاعات هستند تا اگر تخلفی صورت گیرد با آن برخورد شود.

وی با اشاره به تصادف زنجیره‌ای در محور بهبهان - رامهرمز گفت: چنین تصادفاتی در دنیا اتفاق می‌افتد. به دلیل شرایط مه گرفتگی و آب و هوایی بود که این حادثه در منطقه به یکباره رخ داد اما در مقطعی که تصادف انجام شد جاده مشکل خاصی نداشت و خطای انسانی عامل این تصادف بود.

 

در تصادف بهبهان، کیسه هوای فقط یک خودرو عمل کرد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar