بدنه خودرو‌ها اگر استاندارد‌ نباشد، براساس قانون برخورد می‌کنیم

سه شنبه 17 مرداد 02 ساعت 17:24
بدنه خودرو‌ها اگر استاندارد‌ نباشد، براساس قانون برخورد می‌کنیم

رئیس سازمان ملی استاندارد به خودروسازان هشدار داد بدنه خودرو‌های تولیدی اگر با استاندارد‌ها سازگار نباشد، با سازندگانش براساس قانون برخورد می‌کنیم.

به نقل از صداوسیما، مدتی است برخی خریداران خودرو براساس ویدئو‌های منتشر شده در فضای مجازی از وضعیت بدنه بعضی خودرو‌های تولیدی گلایه دارند. در این ویدیو‌ها مالکان خودرو با فشردن و نمایش فرورفتگی بخشی از کاپوت یا سقف خودرو کیفیت پایین این محصولات را نشان می‌دهند.

گلایه مردم باعث شد این چالش فراگیر در فضای مجازی را از متولیان این صنعت پیگیری کنیم.

 یکه فلاح عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با بیان اینکه ضخامت بدنه در انواع متفاوت است، گفت: در خودرو‌های مختلف استاندارد‌ها براساس کلاس (A ,B ,C) و کاربری خودرو متفاوت است.

سیدرضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز در این خصوص می‌گوید: بدنه خودرو اصولا طوری طراحی می‌شود که در تصادفات از سرنشین محافظت کند.

خودروساز می‌گوید: نوع طراحی خودرو باعث شده کیفیت در ظاهر ضعیف نشان داده شود؛ آقای حافظی مدیر کیفیت سازمان پرس ایران خودرو معتقد است خودروی مورد نظر در ویدیو که درِ آن به اصطلاح قُر شده است و به راحتی فرو می‌رود، باید مورد کارشناسی قرار بگیرد.

مدیر کیفیت سازمان پرس ایران خودرو با فشردن درِ خودرویی اطمینان می‌دهد که همه قطعات خودرو براساس استاندارد‌های بدنه‌سازی و خودروسازی تولید می‌شوند و خیال مشتریان از این لحاظ راحت باشد.

باقرزاده مسئول استاندارد و کیفیت انجمن تولیدکنندگان فولاد می‌گوید: در تولیدات داخلی تا حدودی این ضخامت رعایت شده است، اما در ستون ها، شاسی و در کناره‌های خودرو باید تغییراتی اعمال شود.

مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد می‌گوید: به طور دوره‌ای گزارش‌های شرکت بازرسی کیفیت را درباره کیفیت ورق خودرو بررسی می‌کند و اگر این استاندارد‌ها سازگار نباشد، اعمال قانون خواهند کرد.

براساس این گزارش؛ در دنیا، دولت به مسئله استاندارد چه در خودرو یا هر محصول دیگری، به نمایندگی از مردم برای عرضه ورود می‌کند، خودروساز باید انواع تاییدیه‌ها از جمله تاییدیه چراغ، ترمز، استحکام صندلی، وزن، رنگ چراغ ها، صدای بوق، صدای خودرو و موارد دیگر را دریافت کند و اگر خودرو در این مرحله مورد تایید باشد، اجازه فروش دارد.

کارشناسان صنعت خودرو می‌گویند: بازار آشفته خودرو می‌تواند باعث کمرنگ شدن استاندارد شود، یعنی خودروساز با توجه به شرایط حاکم بر بازار از کیفیت و استاندارد خودرو فاصله بگیرد.

براساس آمار پلیس، ایمنی پایین خودرو علت ۵۱ درصد فوتی‌ها در همان لحظه اول تصادف است.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar