بررسی دو مدل جدید احتمالی چانگان در ایران

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
بررسی دو مدل جدید احتمالی چانگان در ایران

روز پیش بود که خبری منتشر شد مبنی بر این که در سفر مدیر عامل سایپا به کشور چین و بازدید از کارخانه چانگان، محسن جهرودی اعلام کرده که شرکت سایپا در پی موفقیت مدل چانگان CS35 در بازار ایران، قصد دارد دو مدل جدید از محصولات این شرکت را وارد بازار کشورمان کرده و خط تولید آن‌ها را در ایران راه اندازی کند.

در حالی که جزئیات بیشتری در مورد این خبر و این که دو مدل جدید چانگان برای بازار ایران کدام خودروها خواهند بود، قصد داریم در این مطلب به بررسی مدل‌های فعلی این شرکت چینی پرداخته و ببینیم که کدام یک از آن‌ها شانس بیشتری برای حضور در بازار ایران دارند. با ما همراه باشید.

رائتون CC

شانس ورود به بازار ایران: ۶ از ۱۰

چانگان رائتون CC یک سدان اسپرت در خانواده محصولات این شرکت چینی است که از سال پیش در بازار چین حضور دارد. این خودرو از طراحی زیبایی برخوردار است که در قسمت جلو، از یک جلوپنجره بزرگ زیبا و چراغ‌های با طراحی تیز و زاویه دار بهره می‌برد و از دیگر عناصر طراحی قابل توجه آن می‌توان به آینه بغل‌های بزرگ و رینگ‌های نسبتاً کوچک اشاره کرد. این خودرو در کشور چین با دو موتور ۱.۵ لیتری ۱۲۰ اسب بخاری و یک موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۵۴ اسب بخاری وارد بازار شده است. کابین این خودرو هم طراحی نسبتاً خوبی دارد، ولی استفاده از پلاستیک مشکی زیاد در آن حس و حال خودروهایی ارزان قیمت به آن داده است. این خودرو از تجهیزات و امکانات خوبی بهره می‌برد و آپشن های ایمنی زیادی روی آن نصب شده است. چانگان رائتون CC در بازار چین به قیمت بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار یوان به فروش می‌رسد و در صورت ورود به بازار ایران، احتمالاً قیمتی بالای ۱۱۰ میلیون تومان خواهد داشت.

ایدو XT

شانس حضور در بازار ایران: ۷ از ۱۰

چانگان ایدو یک هاچ بک کامپکت است که از سال ۲۰۱۳ توسط این کمپانی چینی تولید می‌شود. طراحی این خودرو توسط استودیو طراحی ایتالیایی چانگان در شهر تورین انجام شده است و نخستین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۳ رونمایی شد. این خودرو نهایتاً از تابستان سال ۲۰۱۳ وارد بازار کشور چین شد. جالب است بدانید که چانگان CS35 که توسط سایپا در ایران تولید می‌شود، روی پلت فرم این خودرو ساخته شده است. موضوعی که می‌تواند شانس آن را برای حضور در بازار ایران افزایش دهد. این خودرو نیروی مورد نیاز خود را از یک موتور ۱.۶ لیتری با ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور تأمین می‌کند. این مدل همراه با دو گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ دنده اتومات عرضه می‌شود. شرکت چانگان بعدها این خودرو را با یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی BlueCore توربو با ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور هم وارد بازار کرد. این موتور، فقط با یک گیربکس ۶ دنده اتومات عرضه می‌شود. شرکت چانگان چند سال پیش یک نسخه پرفورمنس از این خودرو با نام چانگان ایدو XT RS را هم رونمایی کرد. قیمت این خودرو در بازار چین بین ۸۰ تا ۱۱۰ هزار یوان می‌باشد و قیمتی بالای ۱۰۰ میلیون تومان را می‌توان برای آن در بازار ایران تخمین زد.

رائتون

شانس ورود به بازار ایران: ۶ از ۱۰

چانگان رائتون یک سدان سایز متوسط چینی و مدل پرچم دار سدان های این کمپانی محسوب می‌شود. این خودرو بر پایه نسل ششم تویوتا کمری ساخته شده و شرکت آن را به عنوان یک نسخه با طول بین دو محور بالا از این سدان پرفروش و محبوب ژاپنی تبلیغ می‌کند. کانسپت این خودرو سال ۲۰۰۹ در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد و بعدها، مدل نهایی آن را کمپانی سال ۲۰۱۲ در نمایشگاه پکن رونمایی جهانی کرد. این خودرو پس از ورود به بازار در سال ۲۰۱۳ توانست با استقبال خوبی مواجه شود و فروش خوبی را تجربه کرد. این خودرو در بازار چین با یک موتور ۱.۸ لیتری توربو با ۱۷۵ اسب بخار نیرو و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور و یک موتور ۲ لیتری با ۱۵۲ اسب بخار نیرو و ۱۹۲ نیوتن متر گشتاور به فروش می‌رسد. موتور توربو فقط با یک گیربکس ۶ دنده تیپ ترونیک عرضه می‌شود و موتور تنفس طبیعی مذکور، امکان اتصال به دو گیربکس ۵ دنده دستی و اتومات را دارد. این خودرو در زمان رونمایی بزرگ‌ترین محصول چانگان محسوب می‌شد و در طول دوره حضور خود در بازار توانسته فروش خوبی داشته باشد. قیمت این خودرو در چین از ۱۱۰ هزار تا ۲۰۰ هزار یوان بسته به موتور و تریم انتخابی متفاوت می‌باشد. قیمت این خودرو در صورت حضور در ایران قطعاً بالای ۱۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

CX70

شانس ورود به بازار ایران: ۸ از ۱۰

چانگان CX70 یک شاسی بلند سایز متوسط ۷ سرنشین است که در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ شرکت آن را رونمایی جهانی کرد. این خودرو با قیمتی بین ۷۰ تا ۸۵ هزار یوان، ارزان‌ترین شاسی بلند هفت سرنشین در بازار چین محسوب می‌شود. CX70 توسط شاخه تجاری چانگان تولید می‌شود که معمولاً مدل‌های مینی ون کمپانی را می‌سازد و CX70 در واقع نخستین شاسی بلند تولیدی آن‌ها لقب گرفته است. این خودرو ابعادی برابر با ۴۶۸۰ میلی متر طول، ۱۸۰۰ میلی متر عرض، ۱۷۵۰ میلی متر ارتفاع و طول بین دو محوری برابر با ۲۷۸۰ میلی متر دارد. متاسفانه موتوری که چانگان روی این خودرو نصب کرده قطعاً شما را ناامید خواهد کرد، CX70 از یک موتور ۱.۶ لیتری بنزینی با ۱۱۵ اسب بخار نیرو و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که برای این خودروی ۱.۵ تنی، کمی ضعیف به نظر می‌رسد. این خودرو با یک گیربکس ۵ دنده دستی وارد بازار شده و هنوز خبری از گیربکس اتومات برای آن نیست. سایپا اگر این خودرو را به ایران بیاورد، که احتمال آن خیلی هم کم نیست و قیمتی مناسب بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای آن تعیین کند، بدون شک فروش خوبی می‌توان برای آن متصور شد.

CS15

شانس ورود به بازار ایران: ۸ از ۱۰

چانگان سی اس ۱۵ یک کراس آور کامپکت و کوچک‌ترین شاسی بلند این شرکت است که در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۵ رونمایی شد. این خودرو که از سه ماهه اول ۲۰۱۶ وارد بازار چین شده است، در مجموعه شاسی بلندهای چانگان جایگاهی پایین‌تر از CS35 دارد. این کراس آور کوچک که قیمتی بین ۵۵ تا ۷۵ هزار یوان در چین دارد، از یک طراحی اسپرت و جوان پسند با یک جلوپنجره بزرگ و مه شکن‌هایی زیبا در سپر جلو بهره می‌برد. از نکاتی که در طراحی بدنه این خودرو خیلی به چشم می زند گلگیرهای عضلانی آن است که ظاهر خوبی به CS15 داده است. رینگ‌ها نسبتاً کوچک هستند ولی کالیپرهای ترمز قرمز زیبایی‌های آن را دوچندان کرده‌اند. باربند خودرو بسیار بزرگ و به درد بخور است و قاب آینه‌ها همرنگ سقف می‌باشد. این خودرو نیروی خود را از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر جدید با ۱۲۰ اسب بخار قدرت تأمین می‌کند و به یک گیربکس شش دنده دستی یا اتومات متصل می‌شود. در صورت ورود به بازار ایران، با قیمتی بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان، چانگان CS15 قطعاً می‌تواند یکی از پرفروش‌های بازار کشورمان باشد.

CS55

شانس ورود به بازار ایران: ۶ از ۱۰

دیگر شاسی بلند کامپکت کمپانی چانگان ظاهری بسیار شبیه به یک رنج روور دارد. این خودرو که در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷ رونمایی شد، توانست با طراحی خاصی که دارد نظر خیلی‌ها را به خود جلب کند. این خودرو که فروش آن در بازار چین شروع شده است، قیمتی بین ۸۳ تا ۱۳۲ هزار یوان دارد. CS55 در خانواده شاسی بلندهای کمپانی جایگاهی بین CS35 و CS75 دارد و چانگان نشان داده که با توجه به محبوبیت این کلاس خودرویی، قصد دارد به خوبی از تقاضای بالای بازار نهایت استفاده را ببرد. چانگان CS55 از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو با ۱۵۶ اسب بخار نیرو و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و به یک گیربکس ۶ دنده دستی یا اتومات مجهز شده است و به کمک آن، نیروی موتور به چرخ‌های جلو ارسال می‌گردد. در صورتی که سایپا این خودرو را وارد ایران کند، قیمت آن قطعاً بالای ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

CS75

شانس ورود به بازار ایران: ۶ از ۱۰

چانگان CS75، که همه آن را با عنوان نخستین شاسی بلند سایز متوسط این شرکت در بازار چین می‌شناسند، سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودروی گوانگژو رونمایی و از سال ۲۰۱۴ وارد بازار کشور چین شده است. قیمت CS75 در چین بین ۱۰۸ تا ۱۴۰ هزار یوان می‌باشد. در زمان ورود به بازار چین، چانگان CS75 با دو موتور عرضه شده بود. یک موتور ۱.۸ توربو با ۱۸۰ اسب بخار نیرو و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور و یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۵۸ اسب بخار نیرو و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور که هر دوی موتورها با آپشن گیربکس ۶ دنده دستی یا اتومات ارائه می‌شوند. چانگان CS75 در یکی از شلوغ‌ترین سگمنت های بازار نماینده این کمپانی است و توانسته فروش خوبی در رقابت با مدل‌هایی مانند هاوال H6، هایما ۷ و بسترن X80 داشته باشد. جالب است بدانید که شرکت چانگان مدل CS75 را قبل از چین، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت همان سال رونمایی کرده بود. ارزان‌ترین مدل این خودرو در ایران حول و حوش ۱۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری خواهد شد.

CS95

شانس ورود به بازار ایران: ۵ از ۱۰

شرکت چانگان، خودروی CS95 را که بزرگ‌ترین شاسی بلند و همچنین بزرگ‌ترین خودروی مسافری تاریخ شرکت محسوب می‌شود را در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۶ رونمایی کرد. این شاسی بلند بزرگ که قیمتی بین ۱۶۰ تا ۲۳۰ هزار یوان دارد، در بازار این شاسی بلندها رقبایی مانند ترامپ چی GS8 و هاوال H8 را پیش روی خود می‌بیند. در طراحی آن، شرکت چانگان به طور واضحی از رنج روور کپی برداری کرده است، موضوعی که از نظر بعضی‌ها ایراد بزرگی برای آن محسوب می‌شود. شرکت چانگان شاسی بلند بزرگ CS95 را در دو نسخه ۵ و ۷ سرنشین در بازار چین به فروش می‌رساند. نیروی این خودرو از یک موتور ۲ لیتری توربو قوی با ۲۳۳ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تأمین می‌شود که این خروجی‌ها با کمک یک گیربکس شش دنده اتومات به تمام ۴ چرخ آن ارسال می‌شوند. این شاسی بلند بزرگ چینی که شانس چندانی برای ورود به بازار ایران ممکن است نداشته باشد، در صورت عرضه قیمتی بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان خواهد داشت.

در این مطلب سعی کردیم تمامی احتمالات را بررسی کنیم، حال شما به ما بگویید دوست دارید کدام یک از این مدل‌ها وارد بازار کشورمان شوند؟ به نظر شما آیا دو محصول جدید چانگان، خواهند توانست موفقیت‌های CS35 را تکرار کنند؟ لطفاً نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان زوم فور کار به اشتراک بگذارید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

12 دیدگاه ها برای "بررسی دو مدل جدید احتمالی چانگان در ایران"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
بینام
مهمان

جالب اینجاست که چانگان شاسی بلند که دسته کمی از لکسوس نداره تو کویت به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان و با گارانتی ۱۵ ساله بدون قید و شرط به خریدار تحویل میشه
حالا مقایسه کنین با شرکتهای وارد کننده میهنی تا بفهمین وه خیانت بزرگی داره به مردممون میشه

بینام
مهمان

یه نگاه بندازین به چانگان شاسی بلند که به تازگی در کویت داره به فروش میرسه تا متوجه بشین آشغالهای چینی فقط وارد ایران میشه
اصولا مسوولین ما آشغال وارد میکنن ،مهم اینه که براشون پر سود باشه،
مردم هیچ اهمیتی ندارن

جبار
مهمان

سلام دوستان من ۲۰سال هست که از ماشین ایرانی استفاده کردم تقریبا ۶ماه من ماشین چینی ام و ام ۵۵۰ اتومات داشتم نسبت قیمتش با ماشین های ایرانی خیلی از ماشین چینی راضی بودم ماشین های ایرانی هر روز کیفیت امنیت شون پایین میارن تا براشون به صرفه تا ۱۵سال پیش چین خیلی از ما عقب بود ولی ما دزد مال خود بودیم اونا نه از ما جلو زدن

علیرضا
مهمان

آقا این رائتونcc معرکه است حتما برید فیلم تبلیغاتی شو ببینید. از نظر زیبایی بی نظیره. فوق‌العاده است. چانگان واقعاً خوش سلیقه است چانگان ایدو که اومد ایران یادتون هست که هم زیبا بود هم فوق العاده با کیفیت. ایکاش اگه بیاد زیر ۱۰۰تومن باشه تا بشه بهش فکر کرد. متاسفانه اکثر ماشینهای با کیفیت چینی رفتن بالای ۱۰۰ میلیون
ولی این ماشین هم داخل وهم بدنه زیبایی های یک ماشین ۳۰۰میلیونی رو داره…

امیر
مهمان

واقعا این سرعت پیشرفت حیرت آوره ، همه مدلهاش عالیه.

علی
مهمان

فقطcx70 اگه بیاد معرکس چون ۷نفرس

شایان
مهمان

من خودم عید چین بودم ماشین چینی نیشه گفت خیلی کمه اونجا

ali
مهمان

ی cs 55 با قیمت ۱۰۰ تا ۱۲۰ تومن بیاد بازار همه چینی های بالاتر و پایین ترش کساد میشه میره

میدیا
مهمان

خدایش هیچ کدومشون ماشین نیستن اینه حمایت از کالای ایرانی فقط میرن ماشین و با ۵۰میلیون میگیرن میدن دست مردم به قیمت ۱۳۰میلیون آفرین به فکر اقتصادی این مدیران

فرهاد
مهمان

اگر cs95 به ایران بیاید بهتر است البته در صورتی که قیمت نجومی نداشته باشد .