برنامه راهبردی حمایت از صنعت موتورسیکلت تدوین می‌شود

سه شنبه 26 شهریور 98 ساعت 16:02
برنامه راهبردی حمایت از صنعت موتورسیکلت تدوین می‌شود

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت گفت: برنامه راهبردی ‌و عملیاتی حمایت از صنعت موتورسیکلت با همکاری انجمن‌های تخصصی تدوین می‌شود.

مهدی صادقی نیارکی در جلسه تخصصی با انجمن‌های تخصصی‌ صنعت موتور‌سیکلت با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه نظام‌مند از طرف انجمن‌ها برای توسعه عمق ساخت داخل در این صنعت یادآوری کرد: توسعه ساخت داخل در صنعت موتور سیکلت با توجه به سابقه این صنعت در کشورمان باید بیش از گذشته مورد پیگیری قرار گیرد و این سیاست از طرف انجمن‌های تخصصی به طور استراتژی مشخص در افق ۵ ساله با جدیت اجرایی شود.

وی افزود: با توسعه ساخت داخل در کشور، نیروهای متخصص در طراحی صنعتی ، فنی و مهندسی به کار گرفته خواهند شد و برای کشور ارزش افزوده و اشتغال مولد به همراه خواهد داشت.

وی رعایت مسائل زیست محیطی را از دیگر دغدغه‌های این بخش برشمرد.

لازم به ذکر است ، در این جلسه تخصصی نمایندگانی از انجمن‌های تخصصی و بعضی از تولیدکنندگان با اشاره به چالش‌های این صنعت، لزوم ‌مشورت با تشکل‌های تخصصی در تدوین قوانین ، مقررات و همچنین بخشنامه را مورد تاکید قرار داده و اتخاذ تدابیری برای اصلاح بعضی از قوانین که فرآیند تولید موتور سیکلت را با مشکل مواجه کرده است را خواستار شدند.

مشکلات گمرکی و فرآیند طولانی ترخیص کالا هم از دیگر دغدغه‌های این صنعت بود که تدابیری برای رفع این موضوعات با همکاری گمرک در نظر گرفته شد.

روابط عمومی وزارت صمت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar