برنامه سایپا برای بازگشت احتمالی تحریم‌ها

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
برنامه سایپا برای بازگشت احتمالی تحریم‌ها

مدیرعامل کمپانی خودروسازی سایپا گفت: زمانی که تحریم‌های گذشته صنعت خودرو بازگردد ما آماده رو به رو شدن با آنها و کاهش تاثیرات بر صنعت خودرو هستیم چون که از مدت‌ها پیش برای این مهم برنامه ریزی کرده‌ایم.

محسن جهرودی، با بیان این مطلب گفت: ما ملتی هستیم که بیش از ۴۰ سال است وضعیت تحریم را درک کرده‌ایم و زندگی خود را بر پایه آن جلو برده‌ایم.

وی ادامه داد: کمپانی خودروسازی سایپا تمام سعی و تلاش خود را انجام خواهد داد تا در صورت بازگشت تحریم‌ها، کمترین تأثیر پذیری در عملکرد مجموعه‌های تولیدی رخ دهد.

جهرودی بیان کرد: خوشبختانه با توجه به اطلاعات و پیش بینی‌هایی که کرده بودیم از ۴۰ روز پیش از خروج امریکا از برجام یک برنامه برای آینده کاری مجموعه تدوین شده است که می‌تواند راه گشای مجموعه سایپا باشد.

وی؛ امریکا را عنصر بد قول برجام خواند و افزود: با برنامه ریزی و پیشبرد فعالیت‌ها در مجموعه سایپا، امیدواریم کمترین تنش ممکن برای تولید خودروهای سایپا ایجاد شود.

شرکای سایپا بر عهد خود متعهدند

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مورد قراردادهای همکاری سایپا با اکثر برندها و تأثیر تحریم‌های احتمالی بر آن گفت: اول باید ببینیم که مذاکرات آینده به کجا ختم می‌شود و درست نیست که امروز در مورد آینده پیش بینی مطلق داشته باشم.

وی افزود: ما امیدواریم که طرف‌های تجاری ما عقب نکشد و باید عرض کنم بطوریکه شرکای اروپایی ما به شدت براجرایی شدن قراردادهای همکاری مقید هستند و شما دیدید که در روزهای پیش نخستین اتومبیل مشترک سایپا و سیتروئن با نام C3 با ظرفیت ۲۰۰۰ دستگاه پیش فروش شد که این نشان دهنده متعهد بودن طرف فرانسوی به ادامه فعالیت‌های خود است.

جهرودی در آخر یاد آوری کرد: امریکا قصد اعمال فشار بر ما را دارد ولی طرف اروپایی در قرارداد با سایپا و با آشروع تولید سیتروئن C3 که مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا هم هست نشان داد که خودشان برای آینده کاری با شرکت‌های ایرانی تصمیم می‌گیرند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar