بزرگترین پارکینگ زیر زمینی تهران با ظرفیت ۵۵۰ خودرو افتتاح شد

چهارشنبه 27 مهر 01 ساعت 15:37
بزرگترین پارکینگ زیر زمینی تهران با ظرفیت ۵۵۰ خودرو افتتاح شد

عباس شعبانی روز چهارشنبه درباره جزییات افتتاح پروژه شنبه هفته آینده در مجموعه شهرداری تهران گفت: افتتاح بزرگ‌ترین پارکینگ زیرسطحی پایتخت با مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع در منطقه ۱۴ تهران، برای شنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: پارکینگ امیرکبیر ظرفیت گنجایش ۵۵۰ دستگاه خودرو را در سه طبقه دارد، این پروژه در مجاورت ایستگاه متروی امیرکبیر در منطقه ۱۴ تهران است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره تاریخچه عملیات عمرانی پارکینگ امیرکبیر نیز اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ با حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ادامه عملیات این پروژه به حوزه معاونت فنی و عمرانی واگذار شد تا نیمه سال ۱۴۰۰، پیشرفت پروژه حدود ۳۰ درصد بوده و ظرف یک سال اخیر در دوره مدیریت ششم شهری، پیشرفت پروژه به ۱۰۰ درصد رسید. در حال حاضر پارکینگ آماده بهره‌برداری و تحویل به سازمان حمل‌ونقل و ترافیک برای استفاده عموم مردم است.

شعبانی با اشاره به منطقه احداث این پارکینگ گفت: درب ورودی این پارکینگ در جنوب خیابان شکوفه واقع شده و امکان پوشش پارکینگ‌های مورد نیاز در منطقه امین حضور را نیز دارد و درب خروجی این پارکینگ در خیابان ۱۷ شهریور جانمایی شده است.

وی درباره سیستم‌های تعبیه شده در پروژه پارکینگ امیرکبیر نیز گفت: این پروژه به لحاظ سیستم اطفاء، خروجی‌ها و تجهیزات تهویه دارای زون‌های کنترلی حریق بوده و جزو مجهزترین سازه‌های عمومی تهران است همچنین این پروژه شامل هفت دستگاه آسانسور شامل ۶ آسانسور هیدرولیکی و یک آسانسور کششی است.

معاون شهردار تهران درباره ارزش این پروژه نیز توضیح داد: در کنار هزینه‌های پیشین که پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه را تا پایان دوره پنجم مدیریت شهری منجر شده، طی یک سال گذشته و در دوره مدیریتی ششم، حدود ۶۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه هزینه شده است. البته پروژه‌ «پارکینگ امیرکبیر» با مختصاتی که ذکر شد، بالغ بر ۳۷۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد که این دارایی به فهرست اموال شهر تهران افزوده شد.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar