بهمن موتور مزدا CX-5 را به ایران می‌آورد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
بهمن موتور مزدا CX-5 را به ایران می‌آورد

انتشار لیست ارزش گذاری گمرک جمهوری اسلامی ایران، یک سورپرایز بزرگ برای دوستداران خودروهای ژاپنی داشت. در این لیست که اخیراً منتشر شده، نام مزدا CX-5 هم در جدول خودروها دیده می‌شود. تنها معنی که این موضوع می‌تواند داشته باشد این است که بهمن موتور موفق شده اقدامات لازم برای تعیین عوارض گمرک و فراهم سازی شرایط واردات آن به ایران را انجام دهد و احتمالاً طی سال جاری شاهد حضور این شاسی بلند سایز متوسط ژاپنی در خیابان‌های کشورمان خواهیم بود.

از آن جایی که گروه بهمن نمایندگی رسمی مزدا در ایران را در اختیار دارد، امیدواریم به زودی با شنیدن خبر اضافه شدن این خودرو به لیست ثبت سفارش، این خبر حالت رسمی تری به خود پیدا کند.

این شاسی بلند جمع و جور ابتدا سال ۲۰۱۲ رونمایی شد و توانست فروش بسیار خوبی را در سراسر دنیا تجربه کند. شرکت مزدا در سال ۲۰۱۷ نسل دوم این خودرو را به این امید رونمایی کرد که CX-5 بتواند رقابت خوبی با امثال فولکس واگن تیگوان، سئات آتکا و بی ام و X1 داشته باشد.

این خودرو روی همان پلت فرم نسل قبلی خود سوار شده است. طول بین دو محور این خودرو مشابه نسل قبلی خود است ولی طول بدنه آن ۱۰ میلی متر افزایش یافته و ۳۵ میلی متر ارتفاع کم‌تری در مقایسه با نسل اول CX-5 دارد. به لطف چراغ‌های عقب و جلوی زیباتری که این خودرو دارد، فیس خودرو بسیار تهاجمی‌تر شده و از یک کاپوت درازتر و یک جلوپنجره عریض‌تر بهره می‌برد. ما با اطمینان می‌توانیم ادعا کنیم که در این کلاس، هیچ خودرویی به اندازه مزدا CX-5 زیبا نیست، موضوعی که بدون شک با حضور در خیابان‌های ایران، به افزایش تنوع شاسی بلندهای بازار کمک زیادی خواهد کرد.

مزدا برای بازار اروپا این خودرو را با مجموعه‌ای از موتورهای توربو و تنفس طبیعی در دو مدل دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل همراه با دو گیربکس شش دنده دستی یا اتومات به فروش می‌رساند و هنوز نمی‌دانیم در صورت ورود این خودرو به ایران، بهمن موتور آن را با چه ترکیب فنی به فروش خواهد رساند. گفته می‌شود مدل عرضه شده در بازار ایران از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی با ۱۸۷ اسب بخار نیرو و ۲۵۲ نیوتن متر گشتاور استفاده خواهد کرد.

داخل کابین CX-5، شرکت مزدا یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی تبلت مانند نصب کرده است، موضوعی که طی یک سال اخیر در مدل‌های زیادی از خودروسازهای مختلف آن را دیده بودیم. کابین CX-5 خیلی در مقایسه با برخی رقبای خود جادار نیست، ولی کاملاً بی سر و صداست و به خاطر همین، شاید بتوان از جادار نبودن آن چشم پوشی کرد. کیفیت ساخت کابین در مقایسه با نسل قبلی خودرو بسیار بهتر شده است.

از نظر تجهیزات و امکانات هم هیچ نگرانی‌ای نباید داشته باشید، مزدا هر آن چه که یک شاسی بلند سایز متوسط در این سطح باید داشته باشد را در CX-5 عرضه کرده است.

نسل اول مزدا CX-5 خودروی بسیار خوب و قابلی بود، حال شما این را در نظر بگیرید که در نسل دوم این خودرو، مهندسان ژاپنی این شرکت بسیاری از ایرادهای نسل اول را رفع کرده‌اند و متوجه خواهید شد که چه خودرویی خوبی قرار است به زودی به ایران بیاید. اگر ما در بازار به دنبال خرید یک شاسی بلند سایز متوسط باشیم، قطعاً این خودرو یکی از گزینه‌های اصلی ما خواهد بود.

شرکت مزدا نسل دوم این شاسی بلند دوست داشتنی را در کارخانه‌های مختلفی در ژاپن، چین و مالزی تولید می‌کند، ولی مطابق اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک، مدلی که قرار است وارد ایران شود ساخت ژاپن است. با توجه به حجم موتور ۲.۵ لیتری این خودرو، اگر تعرفه‌های واردات خودرو به شکلی که الان هستند باقی بمانند، بهمن موتور این خودرو را با تعرفه ۹۵ درصد وارد ایران خواهد کرد.

در بازار شاسی بلندهای سایز متوسط اگر قصد خرید خودرو داشته باشید، از میان مزدا CX-5، فولکس واگن تیگوان، بی ام و X1، کیا اسپرتیج، هیوندای توسان و تویوتا روفور، کدام یک انتخاب شما خواهد بود؟ منتظر نظراتتان هستیم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

24 دیدگاه ها برای "بهمن موتور مزدا CX-5 را به ایران می‌آورد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ارباب
مهمان

ماشین خوبیه ولی اگه با ۱۰۰-۱۲۰میلیون میدن واقعا پرفروش میشه

منصور
مهمان

۲۰۰!!؟؟این رقیب سانتافه و راو۴ هست کمتر از ۳۰۰فک نکنم بشه اینجا ایرانه وطنم؟؟؟؟؟پاره تنم!!!

علی
مهمان

زیر ۲۰۰نمیاد بعد میگی۱۰۰تا۱۲۰

بهزاد
مهمان

با سلام خدمت دوستان
ماشینای ژاپنی مرگ ندارن واقعا اگه ماشینی میخاهید که براتون کار کنه تو خرید برند زاپنی شک نکنید من اگه بخام بگیرم اینو نمیگیرم یه مورانو ۲۰۰۸ با مبلغ ۱۲۵ تومن کم کارکرد میگیرم که واقعا محشره، مزدا هم که واقعا محشره برای خودش

مهدی
مهمان

نسل اول این ماشین رو تو برنامه تخت وقتی بهش یه کاروان بسته بودن تو یه پیست آزمایش کردن کاروان چپ کرد پشت این ماشین بلند شد و کم مونده بود خودشم چپ شه ولی تیگوان با همون شرایط تست چیزیش نشد

milad
مهمان

گل گفتی ، ژاپنی چی کار داره به هنر ناب آلمانی

sajjad
مهمان

کیا سورنتو از هر نظری بهتر از اینه

پوریا
مهمان

یعنیا!!!!!
ماشین های کره ای اسباب بازی اند!!!!!
عزیزم ماشین واقعی را با اسباب بازی مقایسه نمیکنند!!
البته من به شما حق میدم!!!!
وقتی گاری میدن دسمون اونوقت اسباب بازی برامون ماشین حساب میشه!!!

Arsi
مهمان

اگه مقاله رو می خوندی نوشته بود رقیبش کیا اسپرتیج هستش

Aliakbar
مهمان

ولی بازم خیلیا حسرت سانتافه رو میخورن با ابنگه شاید ماشین خوبی نباشه ولی قیمتش بازم بالاست

پوریا
مهمان

سلام.اگه بیاد!!!!!تیر خلاصی برای سانتافه…..(هرچند که همین الانم با وجود کلیوس نفس های اخرشا میکشه)
و تهدیدی بزرگ برای تویوتا…
اگر کیفیت می خواهید بدون پرداخت پول زور(!!!!RAV4) قطعا بهترین گزینه این خودرو است…

بهزاد
مهمان

عزیز من سانتافه هم مگه جزو ماشین حساب میشه؟؟؟ اونو باید جزو گاری حساب اورد خودوریی پر از آپشن های به درد نخور نمایشی که به خدا خیلی از اونایی که این ماشینو دارن حتی ازش استفاده نمیکنن .

یک بنده خدا
مهمان

چ فایده ک همه چیزهای خوب برای قشر پر درآمد جامعه است ما قشر متوسط و پایین جایی برای خوشحالی توی این جامعه نداریم….

پوریا سنایی
مهمان

اینا همه این نظر موافق داشته پس این ماشین خوبا را تو خیابون میبینیم کیا سوار میشن؟؟؟؟
من یه کنکوری ام و تنها هدف درس خوندنم اینکه یه روزی این ماشینا بتونم بخرم!!!!
هرچند میدونم درس خوندن راهش نیست!!!!
دلالی راهشه!!!!