به زودی ۴۰۰ قطعه ساز بیکار خواهند شد

شنبه 8 دی 97 ساعت 12:31
به زودی 400 قطعه ساز بیکار خواهند شد

دبیر انجمن قطعه سازان همگن ایران با اشاره به ۴۰ نشست قطعه سازان با مسئولین کشور برای حل مشکلات تولید کنندگان این بخش در ۲ ماه اخیر، گفت: هر چه فریاد می‌زنیم هیچ کس به درد قطعه سازان توجهی نمی‌کند و به زودی ۴۰۰ قطعه ساز بیکار خواهند شد.

آرش محبی نژاد با اشاره به اینکه علی رغم تمام پیگیری‌های انجمن قطعه سازان همگن تا این لحظه با وجود قول‌های مسئولین هیچ گشایشی برای رفع مشکلات قطعه سازان اعمال نشده است، اظهارداشت: هم اکنون شرایط قطعه سازان روز به روز بدتر شده و به زودی ۴۰۰ قطعه ساز بیکار خواهند شد.

وی با ذکر اینکه با تعطیلی این افراد در مجموع شمار بیکاران این صنعت به ۲۸۰ هزار نفر خواهد شد، افزود: در این وضعیت هر چه فریاد می‌زنیم هیچ کس به داد قطعه سازان توجهی نمی‌کند که این موضع خیلی نگران کننده است.

دبیر انجمن قطعه سازان همگن کشور، گفت: ظرف ۲ ماه گذشته بیش از ۴۰ نشست گوناگون در مجلس شورای و دولت با حضور وزرای اقتصاد، صنعت، کار، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم ولی عملاً هیچ اتفاقی نیفتاده و گرد مرگ بر روی صنعت قطعه سازی پاشیده شده است.

محبی نژاد با اعلام اینکه حل مشکل قیمت قطعات، تأمین نقدینگی، مطالبات معوق و سرمایه در گردش به همراه تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی باید حل شود، تصریح کرد: به تمام این مشکلات باید کاهش چشمگیر تیراژ خودرو را هم اضافه کرد. هم اکنون تقریباً تولید در خودروسازان رو به توقف است و برنامه تولید روزانه ۶ هزار دستگاه خودرو به شدت افت کرده و هرگز به اهداف از پیش تعیین شده نخواهیم رسید.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar