بیشترین شکایت مشتریان در آبان ماه ؛ هزینه تعمیر خودرو

شنبه 13 آذر 00 ساعت 11:26
بیشترین شکایت مشتریان در آبان ماه ؛ هزینه تعمیر خودرو
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذا خوری است.

عباس تابش، با اعلام این خبر اظهار داشت: در آبان ماه امسال ۱۵ هزار و ۹۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.

وی افزود: از مجموع شکایات و گزارش‌های دریافتی، ۱۵ هزار و ۷۹۶ فقره (۹۹ درصد) قابل پیگیری و ۱۶۴ فقره( یک درصد) غیرقابل پیگیری بوده است.

تابش در این خصوص ادامه داد: از مجموع شکایات رسیدگی شده نیز، تعداد ۵ هزار و ۴۵ فقره (۳۱درصد) منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۶ هزار و ۴۶۰ فقره (۴۱ درصد) منجر به عدم احراز تخلف و ۴ هزار و ۴۵۵ فقره (۲۸درصد) به علت انجام کارشناسی در حال پیگیری می باشد.

رییس سازمان حمایت با بیان اینکه از این تعداد شکایات، ۱۳ هزار و ۶۳۵ فقره (۸۵درصد) مربوط به کالا و ۲ هزار و ۳۲۵ فقره (۱۵درصد) مربوط به خدمات بوده است، ادامه داد: بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذا خوری است.

تابش با اشاره به اینکه بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب می‌باشد، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات نیز در مجموع ۱۰ هزار و ۶۵ فقره (۶۳ درصد) تلفنی، ۲ هزار و ۳۰۰ فقره (۱۴درصد)حضوری و ۳ هزار و ۵۹۵ فقره (۲۳ درصد ) کتبی بوده است.

وی همچنین اضافه کرد: استان های خراسان رضوی، تهران، هرمزگان و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استان های خوزستان، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام با کاهش شکایات مواجه بوده اند.

افزایش سهم شکایات بررسی شده نسبت به مهرماه

معاون وزیر صمت در پایان با بیان اینکه سهم شکایات بررسی شده (متخلف، غیر متخلف) از کل شکایات قابل پیگیری در آبان ماه سال جاری به میزان ۷۲ درصد بوده است، افزود: این رقم نسبت به مهر ماه سال جاری یک درصد افزایش داشته است .

 پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar