بی وای دی S6 سربلند از هر جهت!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
بی وای دی S6 سربلند از هر جهت!

هزینه استهلاک پایین، خدمات پس از فروش مناسب، فراوانی قطعات یدکی، آپشن‌های منحصر به فرد و موتور قدرتمند مهمترین ملاک های خرید خودرو در یک خانواده ایرانی هستند. خودرویی که نه تنها در کلاس خود بی رقیب بوده، بلکه نسبت به دیگر رقبای گران قیمت‌تر هم ارزش خرید بالاتری داشته باشد.

این روزها سلیقه خریداران متمایل به تملک خودروهای شاسی بلند است و برندهای زیادی در این کلاس خودرویی حضور دارند. در بین خودروهایی که در این رده دیده می‌شوند، بی وای دی اس ۶ یکی از خاص ترین نمونه های حاضر در بازار داخلی خودرو ایران است. محصولی سربلند از هر نظر که به محض حضور در بازار، توانست رویای خانواده ایرانی را برای خرید یک خودرو ایده‌آل، به واقعیت تبدیل کند.

در سال‌های گذشته خودروهای زیادی شانس خود را در کلاس شاسی بلند ها امتحان کردند، ولی چرا اس ۶ در بین خریداران محبوبیت بیشتری دارد؟ اس ۶ در بین رقبای خود دارای بیشترین فاصله بین دو محور است تا تمامی ۵ سرنشین حاضر در خودرو در سفرهای درون شهری و البته در مسافرت های طولانی مدت، آسایش و آرامشی مثال زدنی را تجربه کنند. ضمن اینکه سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سه مفصلی در عقب، از عهده جذب تمامی ضربات وارده بر خودرو بر می‌آیند. موتور اس ۶ نمونه بارز یک پیشرانه کم استهلاک است که با ۲۴۰۰ سی سی حجم، توان ۱۶۰ اسب بخاری خود را در دور ۵۸۰۰ به معرض نمایش می‌گذارد. در این بین نباید از مصرف سوخت پایین اس ۶ هم گذشت که با استفاده از کلید ECO به کمترین میزان ممکن خود می‌رسد. باک ۷۲ لیتری اس ۶ هم که در بین رقبا بالاترین حجم را دارد، این امکان را به مالک می دهد که در مسافرت های طولانی کمترین توقف را برای سوخت گیری داشته باشد و بیشتر از مناظر و مسیر سفر خود لذت ببرد. در خصوص امکانات رفاهی هم اس ۶ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سیستم تهویه مطبوع دوگانه، سامانه مسیر یاب و نمایشگر لمسی، کروز کنترل، نمایشگر TFT آمپرها، صندلی های عقب ایزوفیکس، سنسورهای پارک در عقب و جلو، سیستم ورود بدون کلید و... از جمله امکاناتی هستند که آسایش و آرامش را در حال رانندگی برای سرنشینان این خودرو فراهم می‌کنند. البته در خصوص ایمنی هم باید به ۶ ایربگ در ۱۰ نقطه از کابین، سیستم ضد سرقت، ترمز هوشمند، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سامانه ضد قفل ترمز هم اشاره کرد. گذشته از تمامی این موارد، کیفیت ساخت و مواد مصرفی در این خودرو نکته‌ای است که نه تنها خودروسازی کارمانیا توجه ویژه‌ای به آن داشته، بلکه متقاضیان و خریداران اس ۶ هم بر این مهم تأکید دارند ولی شاید این پرسش وجود داشته باشد که شرایط قطعات و خدمات پس از فروش این خودرو موفق به چه نحو است؟ هم اکنون علاوه‌بر اینکه ۲۵ نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش در سراسر کشور آماده خدمات رسانی به خودروهای BYD هستند، خدماتی مانند سرویس ویژه در محل (BYD Home Service) و سرویس از راه دور (BYD Remote PM Service) هم برای متقاضیان فراهم شده است. به غیر از این موارد در صورت نیاز متقاضیان به امداد سیار و جاده‌ای، شرکت امداد خودرو رفاه ایرانیان به شماره تماس ۶۴۰۲۶-۰۲۱ هم آماده امداد رسانی به خودروهای BYD به طور ۲۴ ساعته است. در بخش قطعات هم علیرغم مشکلات گمرکی و نوسانات متعدد نرخ ارز، هیچ مشکلی در خصوص تأمین قطعه در خودرو اس ۶ وجود ندارد و هیچ کدام از مالکان تا به حال به دلیل عدم وجود لوازم یدکی بلاتکلیف نمانده‌اند. البته در بحث قطعاتی که هیچ محل مصرفی ندارند؛ تا زمان سفارش گذاری قطعه مورد نظر، مدت گارانتی خودرو هم افزایش یافته و هزینه خواب خودرو در تعمیرگاه به همراه آفرهای مخصوص به متقاضیان محترم اعطاء خواهد شد.

در مورد سرویس های دوره‌ای باید اشاره داشت که سرویس اولیه مهمترین سرویس در میان خدمات ادواری خودرو اس ۶ است. این سرویس در کارکرد بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ یا ۶ ماهه ابتدایی تحویل خودرو به طور کاملاً رایگان انجام می‌شود. در طول این سرویس ضمن بازدید از کلیه قسمت های خودرو، تمامی سیستم‌ها و مکانیزم‌ها مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند. در طی این فرایند، روغن موتور به همراه فیلتر آن تعویض شده و سطح مایع خنک کننده، سطح روغن ترمز، سطح روغن جعبه دنده، سطح روغن هیدرولیک، مایع شیشه شور، نشتی احتمالی بنزین، عملکرد سیستم تهویه، کلیه چراغ‌ها، سیستم ترمز، تایرها و باتری بازدید می‌شوند. در آخر بعد از آچارکشی سیستم تعلیق و اهرم بندی فرمان، خودرو به کارواش هدایت شده و پس از اتمام مراحل شستشو به متقاضی تحویل می‌گردد اما در سرویس های ادواری گوناگون چه خدماتی ارائه می شود و کدام قطعات در خودرو اس ۶ تعویض می گردند؟ در سرویس ۱۰ هزار کیلومتر که نخستین سرویس دوره ای پس از سرویس اولیه محسوب می شود روغن موتور به همراه فیلتر آن تعویض می گردد و ضمن تعویض فیلتر سوخت، دیگر بازدیدها طبق دفترچه گارانتی خودرو و بنا به درخواست متقاضی انجام می شود. در موعد ۱۵ هزار کیلومتر موارد تعویض و بازدید شده مطابق سرویس ۱۰ هزار کیلومتر است و در هر سرویس دوره ای روغن و فیلترهای مربوط به آن تعویض می‌شوند. در ۲۰ هزار کیلومتر فیلتر تهویه مطبوع تعویض شده و در ۳۰ هزار کیلومتر به غیر از تعویض روغن هیدرولیک فرمان، شمع های موتور هم عوض می‌شوند. در ۴۰ هزار کیلومتر روغن ترمز و مایع خنک کننده پیشرانه عوض شده و در ۵۰ هزار کیلومتر روغن جعبه دنده به همراه فیلتر آن هم تعویض می‌شوند. باید به این نکته اشاره داشت که با توجه به نقش مهم و موثر روغن جعبه دنده در روانسازی، انتقال حرارت، خنک کنندگی و پاک کنندگی اجزای داخل جعبه دنده دابل کلاچ اس ۶، تعویض آن در موعد مقرر خیلی حائز اهمیت است تا صحت عملکرد مکانیزم اجزای داخل جعبه دنده (شامل چرخ دنده‌ها، شفت‌های انتقال قدرت، مجموعه کلاچ، ساعت و سلونوئید ولوها) تضمین شود. در سرویس ۶۰ هزار کیلومتر هم تسمه دینام مورد تعویض قرار می گیرد.

به طور کلی BYD اس ۶ نه تنها در خصوص امکانات رفاهی و کیفیت ساخت خودرویی سربلند از هر جهت است، بلکه اکنون در بحث خدمات پس از فروش هم یک مدعی تمام عیار به شمار می رود. هیچ چیز ارزشمندتر از برآورده شدن خواسته های متقاضیان نیست. این فلسفه خودروسازی کارمانیا است. فلسفه ای که در نتیجه آن خودروهایی با کیفیت مثال زدنی تولید شده و خدمات شایسته پس از فروش پشتوانه خرید متقاضیان محترم است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar