ب‌ام‌و ۷۳۰Li بی ‌رقیب ‌ترین خارجی بازار ایران

چهارشنبه 20 اسفند 99 ساعت 14:11
ب‌ام‌و ۷۳۰Li بی ‌رقیب ‌ترین خارجی بازار ایران

در میان مدل‌های وارداتی، ب‌ام‌و ۷۳۰Li ‌عنوان لوکس‌ترین خودرو وارداتی را گرفته است. و همچنان نسخه‌های صفرکیلومتر آن را می‌توان در بازار یافت. از طرفی باید سری ۷ هفت‌میلیاردی را گران‌ترین و بی‌رقیب‌ترین خارجی بازار ایران دانست.

ب‌ام‌و سری ۷ بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین مدل شرکت BMW است که آخرین نسل آن مدتی قبل وارد بازار ایران شد و تنها تعداد محدودی از این مدل با کدهای G12 و G11 به‌بازار کشورمان راه پیدا کرد. 
اولین نسل از ب‌ام‌و سری ۷ درسال ۱۹۷۷ روی خط تولید قرار گرفت و درحقیقت این مدل از سری ۷، نسل ششم این خودرو است که از نیمه دوم سال ۲۰۱۵ برای فروش وارد بازارهای جهانی شد. ب‌ام‌و تلاش کرده است برای بخش‌های مختلف سری ۷ مدل ۲۰۱۸ از جدیدترین تکنولوژی بهره بگیرد.

از این رو ب‌ام‌و ۷۳۰Li با وجود افزایش ایمنی بدنه، کاهش وزن را تجربه کرده، تقسیم وزن بهتری دارد و سیستم تعلیق خودرو نیز عملکرد عالی را از خود به‌نمایش می‌گذارد. ب‌ام‌و سری ۷ بهترین هندلینگ را داشته است و حالا به‌لطف اصلاحات مثبت مهندسین ب‌ام‌و، هندلینگ این خودرو بیش از پیش می‌درخشد. ب‌ام‌و سری ۷ درمیان خودروهای رقیبش از جمله مرسدس‌بنز S کلاس و آئودی A کلاس بهترین ضریب پسار را دارد. دربخش پیشرانه و گیربکس نیز ب‌ام‌و ۷۳۰ مانند همیشه مدل پیشرفته و فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

درحقیقت با وجود این‌که ضعیف‌ترین مدل ب‌ام‌و، سری ۷ است باید گفت این مدل ۲۵۸ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را از پیشرانه دو لیتری توربوشارژ خود استخراج می‌کند و درنهایت می‌تواند ظرف ۶.۲ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین پیشرانه ب‌ام‌و سری ۷ جدید که از خانواده B48 است، با گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک ساخت ZF کوپل شده است که در هماهنگی کامل با یکدیگر قرار دارند و لذت فوق‌العاده‌ای در حد رانندگی با یک مدل اسپرت را برای راننده رقم می‌زند.

در تاریخ مربوط به‌ساخت این سری، این اولین نسخه سری ۷ است که پیشرانه چهارسیلندر را در سینه خود جای داده؛ اما شاهدیم که به‌لطف مهندسی عالی از همه‌نظر ایده آل است و از نظر قدرت و عملکرد فنی، چیزی کم ندارد.

 

ب‌ام‌و 730Li

از دیگر نکات فوق‌العاده ب‌ام‌و ۷۳۰، مصرف سوخت شش‌لیتری در سیکل ترکیبی است که برای یک خودرو فول‌سایز و ۱۸۰۰ کیلوگرمی عدد بی‌نظیری به‌شمار می‌رود. البته برای هیچ‌یک از رقبای معتبر ب‌ام‌و سری ۷ مانند مرسدس‌بنز کلاس S، لکسوس LS، پورشه پانامرا، آئودی A کلاس و ... مجوز ورود به‌بازار کشور صادر نشده است. از این رو فروش خوب و استقبال زیاد از این مدل کاملا طبیعی است.

درحال حاضر بخش قابل توجهی از خودروهای وارداتی بازار، مدل‌های قدیمی هستند که چندسالی است در بازار آزاد دست به‌دست می‌شوند و به‌ندرت می‌توان در این بخش مدل‌های کم‌کارکرد و صفر را یافت و درحالی که بازار خودروهای داخلی هر روز با کاهش قیمت بیش‌تری مواجه می‌شود، اما قیمت خودروهای وارداتی طی چندماه اخیر روند ثابتی داشته و شاهد نوسان چندانی در بازار وارداتی‌ها نیستیم. این درحالی است که کارشناسان معتقدند با نزدیک شدن به‌هفته‌های پایانی سال و رونق گرفتن خریدهای نوروزی، احتمال افزایش قیمت در بازار خودروهای وارداتی دور از ذهن نیست.

درحال حاضر شهروندان ایرانی این روزها همچنان چشم‌انتظار تعیین‌تکلیف برجام هستند. چون می‌دانند احیای این سند بین‌المللی تا چه‌اندازه می‌تواند روی منحنی قیمت‌ها، مخصوصا خودرو و مدل‌های وارداتی در بازارهای مختلف تاثیرگذار باشد. درواقع احیای برجام برابر با لغو تحریم‌ها علیه ایران است و اگر در سال آینده این اتفاق بیفتد، متناسب با تغییرات و کاهش نرخ ارز، علاوه‌بر خودروهای داخلی، خودروهای وارداتی نیز افت قیمت چشمگیری را تجربه خواهند کرد. 

دنیای خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar