تحویل خودروهای پیش فروش شده در سال ۹۷ تا پایان شهریور

یکشنبه 19 خرداد 98 ساعت 12:06
تحویل خودروهای پیش فروش شده در سال 97 تا پایان شهریور

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن پیش‌ بینی تولید حداقل ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو در هر یک از دو خودروسازی مطرح در سال جاری، از تحویل خودروهای پیش فروش شده در سال پیش تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

فرشاد مقیمی، با ذکر اینکه تمرکز در بخش خودروسازی بر تولید و تحویل خودرو است، اظهار کرد: تا زمانی که تعهدات قبلی خودروسازان مرتفع نشود هیچ تعهد جدیدی به این شرکت‌ها اضافه نمی‌شود.

وی از تحویل خودروهای پیش فروش شده در سال اخیر تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد و گفت: زمان تحویل پیش ‌فروش‌های جدید هم پایان امسال و ابتدای سال آینده تعیین شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در سال جاری پیش ‌بینی می‌شود تولید خودرو در هر یک از دو خودروساز بزرگ حداقل به ۵۵۰ هزار دستگاه برسد؛ پس طبق برنامه‌های این وزارتخانه در سال جاری حداقل یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی پر تیراژ در خودروسازی‌های بزرگ، ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در دیگر خودروسازی‌ها و نیز ۲۰ هزار دستگاه خودروی سنگین تجاری تولید خواهد شد. یعنی در مجموع پیش ‌بینی می‌شود که یک میلیون و ۲۲۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری تولید شود.

وی همچنین دلیل التهابات اخیر بازار خودرو را تلاطم نرخ ارز و تقاضای کاذب در این بازار عنوان کرد و گفت: به خاطر وضعیت اقتصادی، بازار خودرو تبدیل به فضایی شده که مردم می‌توانند سرمایه نقدی خود را به کالای سرمایه‌ای تبدیل کنند. پس با توجه به اینکه در بازارهای دیگر مانند مسکن به خاطر حجم بالای سرمایه مورد نیاز، امکان سرمایه‌گذاری برای اکثریت جامعه وجود ندارد، بازار خودرو با افزایش غیرمنطقی متقاضی رو به رو شده است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar