تعطیلی کارخانه‌های تولید کننده روغن موتور

یکشنبه 9 دی 97 ساعت 14:17
تعطیلی کارخانه‌های تولید کننده روغن موتور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عقیده دارد تعطیل شدن نیمی از واحدهای تولیدکننده روغن موتور در ایران به خاطر افزایش قیمت روغن پایه نمونه‌ای از مشکلاتی است که به دنبال افزایش قیمت مواد اولیه ایجاد شده است.

حمید گرمابی با انتقاد از تعطیلی نیمی از واحدهای تولیدکننده روغن موتور در کشور، گفت: در زنجیره تولید بعضی کالاها سازمان حمایت از مصرف کننده و وزارت صنعت نقشی ندارند به همین خاطر افزایش قیمت هم در این کالاها قابل کنترل نیست به طور مثال زمانی که مواداولیه تولیدات افزایش قیمت پیدا کنند کارخانه‌های تولید کننده هم ناچارند با افزایش قیمت‌ها زمینه باقی ماندن در بازار را فراهم کنند.

تعطیل شدن نیمی از واحدهای تولیدکننده روغن موتور به خاطر افزایش قیمت روغن پایه

نماینده مردم نیشابور، فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: تعطیل شدن نیمی از واحدهای تولید کننده روغن موتور در کشور به خاطر افزایش قیمت روغن پایه نمونه‌ای از مشکلاتی است که به دنبال افزایش قیمت مواد اولیه و ثابت ماندن قیمت کالای نهایی ایجاد شده است این موضوع باید در کلان بررسی شود تا در صورتی که مواد اولیه افزایش قیمت داشت قیمت نهایی کالا هم افزوده شود. البته به این نکته هم باید توجه شود در بعضی موارد افزایش قیمت کالاها واقعی نبوده و دلیل موجهی ندارد.

تعطیلی کارخانه‌های تولید کننده روغن موتور؛ افزایش بیکاری

وی با ذکر اینکه در صورتی که قیمت مواد اولیه قابل بازگشت به قبل نباشد باید وضعیتی فراهم شود تا کارخانه‌های تولیدکننده با حداقل حاشیه سود بتواند به تولید خود ادامه دهند به مشکلاتی که تعطیلی واحدهای تولید روغن موتور برای کشور به همراه دارد اشاره و یادآور شد: تعطیلی هر واحد تولید موجب افزایش بیکاری است که بیکاری هر یک از کارگران تبعات خاص خود را دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تعطیلی کارخانه‌های تولید روغن موتور موجب کاهش محصولات این کارخانه‌ها در بازار شده در نتیجه این کالاها از دیگر کانال‌ها وارد کشور خواهد شد.

وی با انتقاد از افزایش قیمت دوبرابری بعضی کالاها از جمله لنت خودرو و... در ماه‌های گذشته به بهانه افزایش نرخ دلار، بیان کرد: افزایش نرخ ارز زمینه سواستفاده بعضی را فراهم کرد؛ بخشی از کالاهای داخلی ارزبر هستند بنابراین افزایش قیمت‌ها به دنبال بالارفتن نرخ دلار باید متناسب با ارزبزی کالا انجام گیرد ولی در این مدت به خاطر سواستفاده و عدم نظارت سازمان‌ها قیمت این کالاها افزایش چند برابری داشتند.

وی یادآوری کرد: سازمان‌های حمایت از مصرف کننده و بازرسی باید با کنترل از سواستفاده سودجویان پیشگیری کنند.

محصولات داخلی متناسب با ارزبری افزایش قیمت داشته باشند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه محصولات داخلی باید متناسب با ارزبری افزایش قیمت داشته باشند، تاکید کرد: در برخی موارد به خاطر افزایش قیمت محصولات پتروشیمی قیمت کالای داخلی هم بیشتر می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar