جرم تعمیرکاران خودرو از لوازم یدکی قاچاق و تقلبی

یکشنبه 28 فروردین 01 ساعت 14:31
جرم تعمیرکاران خودرو از لوازم یدکی قاچاق و تقلبی

محمدمهدی برادران در حاشیه جلسه مشترک کارگروه مبارزه با قاچاق گفت: در قالب ۱۲ راهبرد اصلی و ۳۸ اقدام کلیدی موضوع مباره با کالاهای قاچاق و تقلبی را دنبال می‌کنیم که امیدواریم به ثباتی در سطح رضایت عمومی مردم و اطمینان خاطر در سطح بازار برسیم.

وی افزود: براساس افکار سنجی صورت گرفت در سطح عمده‌ای، مردم لوازم یدکی خارجی را کالای اصل نمی‌دانند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با تاکید بر اینکه ابلاغ اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا اقدام خوبی بود، اظهار داشت: براساس  اختیارات جدیدی برای برخورد با متخلفین وجود دارد بطوری که اگر خدماتی ارائه شود و این خدمات به فرآیند کالاهای قاچاق کمک کند جرم خواهد بود.

برادران بیان داشت: به عنوان مثال فرد تعمیرکار در صورتی که به صورت عامدانه و آگاهانه از لوازم تقلبی و قاچاق استفاده کند، جرم محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین اگر یک شرکت بیمه‌ کالای قاچاق را بیمه کند جرم محسوب می‌شود. بنابراین مجموعه این اقدامات باعث می‌شود تا هر فردی مسئولیت اجتماعی خود را بپذیرد و به این ترتیب به یک بازار متعادل دست یابیم.

برادران گفت: از ۱۵ فروردین کار مبارزه با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی آغاز شده است و تمام تولید‌کنندگان کالا باید شناسه خود را اخذ و برای برخورد و شناسایی با کالاهای خارج از شبکه سه ماه فرصت وجود دارد.

فارس

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar