نکات ویرایش سفارش خودرو در سامانه فروش یکپارچه

بروزرسانی در: چهارشنبه 6 اردیبهشت 02 ساعت 14:24
نکات ویرایش سفارش خودرو در سامانه فروش یکپارچه

به روزرسانی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲: سخنگوی وزارت صمت گفت: متقاضیانی که برای تغییر خودروی انتخابی به اشتباه گزینه «انصراف» را زده اند، دوباره به سامانه فروش باز می‌گردند تا بتوانند خودوری خود را تغییر دهند.

امید قالیباف اظهار داشت: از روز ۵ اردیبهشت که مهلت تغییر خودرو در سامانه فروش یکپارچه آغاز شده است بعضی از متقاضیان به اشتباه گزینه «انصراف» از طرح را زدند و از سامانه حذف شده بودند که بنا شد این موضوع اصلاح شود.

سخنگوی وزارت صمت گفت: متقاضیانی که از سامانه حذف شده‌اند نگران نباشند، سامانه به روز رسانی خواهد شد و سهمیه آن‌ها باقی است، بعد از بروز رسانی می‌توانند مجدد وارد سامانه شوند و خودروی خود را تغییر دهند.

به روزرسانی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲: بر اساس پیگیری‌ها، متقاضیان اصلاح سفارش خودرو با مشکلاتی مواجه هستند که پاسخ برخی از سوالات پرتکرار آن‌ها در این گزارش آورده شده است.

بعد از اعلام نوبت‌دهی خودروهای داخلی، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که از نزدیک به ۵۰ محصول مختلف، عرضه‌ شده، در خصوص پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) اعلام نتایج به سال ۱۴۰۳ موکول شده است. چرا که مثلا درباره محصولات شرکت ایران‌خودرو استقبال عمده متقاضیان در سه گروه محصول بوده و ظرفیت برخی از محصولات مثل تارا، رانا و آریسان در سال ۱۴۰۲ خالی مانده و در خصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده است.

با توجه به این شرایط متقاضیانی که اولویت دریافت خودروی آن‌ها سال ۱۴۰۳ است، از روز گذشته به مدت پنج روز می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خورو اقدام به ویرایش درخواست‌ ثبت‌نام خود کنند. این افراد می‌توانند پنج اولویت از شرکت‌های مختلف را انتخاب کنند که دریافت آن سال ۱۴۰۲ است. بعد از اینکه همه افراد انتخاب کردند، چند روز سایت بسته می‌شود تا بر اساس اولویت اول آن‌ها پالایش شود و در نهایت ترتیب دریافت خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص شود.

هنگام ورود به سامانه دو گزینه "لغو سفارش" و "انصراف" وجود دارد که متقاضیان "اصلاح سفارش" باید گزینه لغو سفارش را انتخاب کنند.

افرادی طی تماس با ما، اعلام کرده‌اند که به اشتباه گزینه انصراف را انتخاب کردند. پیگیری در این رابطه از وزارت صمت حاکی از این است که احتمالا برای مدت باقی مانده از زمان اصلاح سفارش  گزینه " انصراف" غیرفعال خواهد شد تا مردم به اشتباه از کل طرح خارج نشوند. همچنین کسانی که به اشتباه گزینه انصراف از طرح را انتخاب کردند به گفته مسوولان در طی روزهای آینده می‌توانند به حالت قبل برگردند، انصراف‌شان ملغی شود و بتوانند سفارش خود را اصلاح کنند.

نگرانی دیگری که برای متقاضیان وجود دارد این است که بعد از انتخاب گزینه "لغو سفارش"، هیچ کدام از خودروهای کم تقاضا با سلیقه یا بودجه آن‌ها سازگار نباشد و بخواهند همان نوبت سال ۱۴۰۳ خود را داشته باشند. در این صورت مشکلی وجود نخواهد داشت و اگر فرد هیچ کدام از پنج انتخاب خود را انجام ندهد به طور اتوماتیک به نوبت دهی اولیه که در سال ۱۴۰۳ بود برمی‌گردد.

 

به روزرسانی ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲: متقاضیان خرید خودرو می‌توانند ۵ اردیبهشت با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه به نشانی www.esalecar.ir نوع و زمان تحویل خودرو را انجام دهند.

به نقل از صدا و سیما، پس از مشخص شدن نوبت‌ها و رتبه بندی متقاضیان، حالا امکان ویرایش خودرو بر اساس زمان تحویل فراهم شده است. در این طرح رتبه بندی برای برخی خودرو‌های پر متقاضی سال ۱۴۰۳ بوده به همین دلیل این امکان ویرایش محیا شده تا متقاضیانی که قصد تحویل سریعتر خودرو را دارند، بتوانند زمان تحویل و البته نوع خودرو را تغییر دهند.

مهدی تقدسی گفت: قرار است هر متقاضی که رتبه بندی دریافت خودروی آن سال ۱۴۰۳ اعلام شده، بتوانند در سه اولویت متفاوت، سه خودرو انتخاب و در سال ۱۴۰۲ خودرو خود را دریافت کند.

وی افزود: پس از اینکه همه متقاضیان انتخاب خود را انجام دادند، سایت بسته و بر اساس اولویت بندی متقاضی، پالایش اطلاعات آن‌ها انجام و ترتیب تحویل خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص خواهد شد.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با بیان اینکه اکنون امکان ویرایش خودرو و زمان تحویل بر اساس ظرفیت تولید خودروسازان فراهم شده است، گفت: برای تعدادی خودروی پرمتقاضی مانند دنا که محدودیت تولید داشت زمان تحویل به متقاضیان سال ۱۴۰۳ مشخص شده است، حال اگر متقاضی نیاز سریعتر به خودرو دارد، می‌تواند اکنون نوع خودرو و زمان تحویل را تغییر دهد.

بر این اساس؛ ۵ اردیبهشت، سامانه یکپارچه فروش خودرو باز و تا ۵ روز فعال می‌ماند و در ۳ روز پالایش اطلاعات ثبت شده انجام خواهد شد. متقاضیان خرید خودرو می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه به نشانی www.esalecar.ir ویرایش اطلاعات خود را انجام دهند.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "نکات ویرایش سفارش خودرو در سامانه فروش یکپارچه"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مصطفی
مهمان

چرا برای ویرایش میخام تارا اتومات انتخاب کنم پیغام میده که تاریخ برنامه فروش به پایان رسیده

نعمت زاده
مهمان

خوبه ، دسستون درد نکنه وتشکر ازاینکه نهایت انصاف و عدالت رو رعایت میکنید که در حق کسی اجحاف نشه.