تفاهم ‌نامه ۴۹ میلیاردی برای تولید ایربگ در کشور

دوشنبه 15 مهر 98 ساعت 16:07
تفاهم ‌نامه 49 میلیاردی برای تولید ایربگ در کشور

تفاهم ‌نامه‌ای به ارزش ۴۹ میلیارد تومان برای تولید ایربگ خودروها میان دو شرکت فناوری به امضا رسید.

در نخستین روز از رویداد فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه صنعت خودرو، با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۴۹ میلیارد تومان بین دو شرکت فناوری در زمینه تأمین واحد "ایربگ" در خودروها به امضا رسید.

ایربگ‌ها یکی از اجزای بسیار مهم در  خودروها به شمار می‌رود، چون که این واحد نقش بسیار مهمی‌ در جلوگیری و یا کاهش آسیب‌های جدی ناشی از تصادفات خواهد داشت. پیچیدگی و اهمیت این بخش استراتژیک و حیاتی خودرو موجب شده تا تعداد محدودی شرکت در دنیا بر روی طراحی و ساخت اجزای این محصول وارد شوند، ضمن آنکه طراحی و ساخت ایربگ‌ها هم نیازمند تشکیل تیم‌های تخصصی در شاخه‌های برق، الکترونیک، مکانیک، نرم‌افزار و همچنین راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی برای تست‌ها و ارزیابی‌های ایمنی این محصول است.

پس از اعمال تحریم‌ها، کشورهای صاحب تکنولوژی از ارائه این بخش کلیدی به خودروسازان ایرانی امتناع کردند و این عمل مشکلات زیادی را برای صنعت خودروسازی کشور ایجاد کرد؛ از این رو یکی از شرکت‌های فناور با بیش از ۱۷ سال تجربه در حوزه طراحی، ساخت و تولید تجهیزات الکترونیکی تصمیم گرفت گامی‌ در مسیر خودکفایی این بخش در کشور بردارد.

بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده،‌ این شرکت فناور قرار است در مرحله اول برای کوتاه کردن زمان طراحی و حل مشکل خودروسازان در تولید خودروهای موجود، از طریق مهندسی معکوس، تولید را سرعت بخشد. اکنون این شرکت توانسته است ایربگ مدل ACU را جهت تولید انبوه برنامه ‌ریزی کند و در صورت تأمین منابع مالی، امکان ارائه به خودروسازان را خواهد داشت.

با توجه به تجربیات به دست آمده در این مسیر، فرآیند مهندسی معکوس برای مدل‌های دیگر این دستگاه کوتاه‌تر شده و با سرعت بیشتری می‌توان مدل‌های دیگر را نیز به چرخه تولید اضافه کرد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar