سرمایه‌ گذاری مشترک تولید خودرو در ارمنستان

پنج شنبه 12 اسفند 00 ساعت 15:33
سرمایه‌ گذاری مشترک تولید خودرو در ارمنستان

سیدرضا فاطمی امین افزود: دو کشور ایران و ارمنستان سطح بسیار بالایی در روابط سیاسی و فرهنگی دارند که روابط اقتصادی نیز باید همپا با این روابط، ارتقا یابد.

*اقتصاد ایران و ارمنستان مکمل یکدیگر هستند

وی با بیان این‌که ارتقای سطح روابط اقتصادی کار مشترکی است که هر دو طرف باید انجام دهند، اضافه کرد: اقتصاد ایران و ارمنستان مکمل یکدیگر است و ظرفیت‌های مشترک و متقابل بسیار زیادی در این حوزه داریم.

استفاده از تهاتر برای حل مسائل مرتبط با حمل‌ونقل بین‌المللی

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در خصوص مسائل مرتبط با حمل‌ونقل و جابه‌جایی پول نیز بیان کرد: این موضوعات حل شده است و سال گذشته از روش‌های متنوعی از جمله تهاتر، برای این موضوع استفاده کردیم که موفقیت آمیز بود.

امسال تجارت بین‌المللی ایران به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد

فاطمی امین با بیان این‌که تجارت بین‌المللی ایران در سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد، اضافه کرد: به طور تقریبی ۸۰ میلیارد دلار از این رقم بدون نفت است که این حجم از تجارت با همین روش‌های مالی در حال انجام است.

ارتقای مبادلات میان دو کشور در دو سطح کالا و سرمایه‌گذاری

وی با بیان این‌که مبادلات میان دو کشور در دو سطح باید پیگیری شود، اضافه کرد: یک سطح مبادله کالاهای میان دو کشور و سطح دیگر سرمایه‌گذاری‌های مشترک و متقابل است که سطح دوم مهم‌تر و عمیق‌تر محسوب می‌شود.

ظرفیت‌های دو کشور بیش از تبادلات دوجانبه است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که ظرفیت‌های دو کشور بیش از تبادلات دوجانبه است، ادامه داد: می‌توانیم چرخه‌ای شکل دهیم تا چندین کشور را در مبادلات اقتصادی با هم مدنظر داشته باشیم.

تقویت کریدور شمال جنوب یکی از اولویت‌های ایران است

فاطمی امین، تقویت کریدور شمال جنوب را یکی از اولویت‌های کشورمان دانست و تصریح کرد: چهار مسیر اصلی در این کریدور تعریف شده است که یکی از این مسیرها از ارمنستان عبور می‌کند و تقویت ترانزیت میان دو کشور در همین راستا باید انجام شود.

سوآپ محصولات ایران، ارمنستان با کشورهای عربی

وی با اشاره به سفرهای خارجی خود به کشورهای عربی در چند وقت اخیر بیان کرد: محصولات ارمنستان، ایران و کشورهای عربی را می‌توانیم با روش سوآپ با هم مبادله کنیم، همچنین صادرات دام زنده و گوشت نیز با این روش می‌تواند انجام شود.

آمادگی ایران جهت سرمایه گذاری مشترک برای تولید خودرو در ارمنستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تولید مشترک خودرو در ارمنستان را نیز یکی دیگر از ظرفیت‌ها دانست و گفت: خط تولید ایران خودرو در کشور آذربایجان روزانه ۱۰ دستگاه خودرو تولید می کند و می‌توان این کار را در ارمنستان به صورت سرمایه‌گذاری مشترک انجام داد.

استفاده از ظرفیت ارامنه برای صادرات تولیدات مشترک خودرو و لوازم‌خانگی در تمام دنیا

فاطمی امین همچنین با اشاره به استقرار تعداد زیادی از ارامنه در سراسر دنیا، گفت: تولید مشترک در خودرو و لوازم‌خانگی با استفاده از این ظرفیت می‌تواند به سراسر جهان صادر شود.

شاتا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar