تولید قطعه سازان ۵۰ درصد کاهش داشته است

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
تولید قطعه سازان ۵۰ درصد کاهش داشته است

نجفی منش گفت: میزان تولید قطعه سازان ۵۰ درصد کاهش داشته است و در صورت ادامه وضع موجود در آینده نزدیک صنعت قطعه‌سازی در کشور تعطیل خواهد شد.

محمدرضا نجفی منش دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو با اشاره به شرایط نا مشخص قطعه‌سازان اظهار کرد: وضعیت مبهمی برای قطعه سازان به وجود آمده است با وجود ظرفیت و پتانسیل بالای تولیدکنندگان داخلی وضع قوانین تازه دست آنها را برای تولید بسته است.

نجفی‌منش با اشاره به مصوبه دولت برای پرداخت مابه‌التفاوت برای ترخیص کالا از گمرک تصریح کرد: بنا بر مصوبه دولت تعدادی از قطعات و مواد اولیه که مشابه داخلی نداشتند از پرداخت مابه‌التفاوت معاف شدند، ولی وضع قوانین جدید که عطف به ماسبق می‌شود، اعتماد بخش خصوصی را از بین می‌برد.

به گفته وی؛ خیلی از قطعه سازان به خاطر کمبود نقدینگی توانایی پرداخت مابه‌التفاوت را ندارد و فضا برای دلال بازی و افزایش قیمت فراهم شده است.

کلاف سردرگم خودروسازان و قعطه‌سازان متقاضیان کِی خودروهای خود را تحویل می‌گیرند؟

دبیر انجمن تولیدکنندگان قطعات خودرو با اشاره به اثرات منفی حضور شورای رقابت در قیمت‌گذاری ذکر کرد: با ورود شورای رقابت در بحث قیمت‌گذاری خودرو، به تولیدکنندگان نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت وارد شد به صورتی که گروه سایپا در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان زیان دید.

وی با اشاره به تجربه موفق قیمت گذاری از طرف سازمان حمایت از مصرف کنندگان افزود: تجربه قیمت گذاری خودرو به دست سازمان حمایت در سال‌های ۷۶ تا ۸۶ نمونه موفق است که منجر به تنظیم بازار خودرو شدو خیلی از نوسانات بازار در آن سال‌ها به خوبی مدیریت شد.

نجفی منش با اشاره به کاهش تولید خودرو تصریح کرد: مشکلات قطعه‌سازان در تأمین مواد اولیه، کاهش ۵۰ درصدی تولید خودرو را به همراه داشته است و کمبود عرضه، باعث افزایش قیمت شده است.

وی افزود: تأمین ارز مورد نیاز از بازار ثانویه به کندی انجام می‌گیرد و موانع زیادی بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد.

نجفی منش در آخر گفت: میزان تولید قطعه سازان ۵۰ درصد کاهش داشته است و در صورت ادامه وضع موجود در آینده نزدیک صنعت قطعه سازی در کشور تعطیل خواهد شد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "تولید قطعه سازان ۵۰ درصد کاهش داشته است"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
علی اشرف
مهمان

میخواد جلو کاهش قیمت را با این مصاحبه ها بگیره