تولید ۳ هزار دستگاه پژو ۳۰۱ تا پایان سال

دوشنبه 3 تیر 98 ساعت 11:55
تولید 3 هزار دستگاه پژو 301 تا پایان سال

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: اکنون قالب‌های قطعات خودروی پژو ۳۰۱ در حال ساخت است و مطابق برنامه‌ای که خودروساز برای قطعه سازان تعریف کرده تا پیش از پایان امسال سه هزار دستگاه از آن تولید و تجاری می‌شود.

«مازیار بیگلو» در مورد پروژه تولید پژو ۳۰۱، افزود: عمده مشکل قطعه سازان در این خودرو، قطعات الکترونیکی است و در این زمینه با سازندگانی که خوشنام و با سابقه بوده و توانایی داخلی سازی بالاتری داشته‌اند، وارد همکاری شده‌ایم.

این مقام صنفی یادآور شد: بزرگ‌ترین مشکل فراروی قطعه سازان پرداخت نشدن هفت هزار میلیارد تومان (یا همان ۸۴۴ میلیون یورو) وعده داده شده از طرف بانک مرکزی است. این موضوع به خصوص درباره پژو ۳۰۱ که خودرویی سرمایه بر است و باید قالب‌ها، خطوط و دستگاه‌های آن ساخته شود و ۳۰۰ قطعه ساز درگیر آن هستند، مشکلات بیشتری ایجاد کرده است.

وی بیان داشت: «کم لطفی» بانک مرکزی موجب شده تا علاوه بر ایجاد مشکل در تولیدات جاری قطعه سازان، تولید پژو ۳۰۱ هم با مشکل رو به رو شود.

بیگلو ادامه داد: شرکت خودروسازی سایپا هم پروژه مشابهی را تعریف کرده و اگر نقدینگی مورد نیاز آنها تأمین نشود، همه پروژه‌های جاری و پروژه جدیدشان با مشکل رو به رو خواهد شد.

اشاره بی گلو به تولید رُهام، محصول گروه خودروسازی سایپا است که با موتور، طراحی ملی و پلتفرم داخلی توسط طراحان و مهندسان ایرانی ساخته شده است.

وی تاکید کرد: ادامه این شرایط، کاهش تولید قطعه سازان و خودروسازان و بیکاری بیش از ۵۰۰ هزار نفر را در صنعت قطعه سازی به دنبال خواهد داشت و مسببان این شرایط باید عواقب آن را بپذیرند.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در مورد پژو ۳۰۱ و داخلی سازی آن گفت: خودروی پژو ۳۰۱ اولین بار برای بازار چین طراحی و تولید شده بود و با ملاحظاتی که در زمینه خودکفایی در تولید و داخلی سازی این محصول انجام شد، تلاش کردیم تا ضمن حفظ کیفیت تولید، عملکرد این خودرو هم ارتقا یابد.

وی یادآوری کرد: به خاطر استفاده از قطعات تولید داخل به جای قطعات سی. کی. دی (قطعات منفصله)، تولید این خودرو با هزینه‌های پایین‌تری نسبت به برنامه ریزی اولیه انجام خواهد شد.

با اجرای برجام مقرر بود خودرو پژو ۳۰۱ به عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو با ساخت داخل بالای ۵۰ درصد تولید شود، ولی با خروج پژو از کشورمان پس از تحریم‌ها قرار است این خودرو بدون حضور پژو و با توانمندی قطعه سازان و صاحبان دانش فنی ایرانی و همچنین مواد اولیه داخلی تولید می‌شود.

مشارکت صنایع نظامی‌در تولید پژو ۳۰۱

بی گلو ادامه داد: صنایع نظامی و دفاعی هم در ساخت قطعات با فناوری بالا این خودرو مشارکت خواهند داشت.

وی در مورد قطعه حساس یی. سی. یو (ECU یا همان کامپیوتر) این محصول گفت: بخش نرم افزاری این قطعات در داخل کشور تولید می‌شود که از کیفیت خوبی هم برخوردار است، ولی بعضی قطعات الکترونیکی استاندارد بخش سخت افزاری آن باید از خارج وارد شود.

بیگلو یادآوری کرد: تاکنون دستیابی به خودکفایی و عمق داخلی سازی ۸۰ درصدی در این خودرو محقق شده و اگر بعضی زیرساخت‌های مربوط به صنایع مادر آماده شود، درصد خودکفایی در ساخت این محصول بیشتر خواهد شد.

وی با ذکر اینکه امروز ایران خودرو و سایپا جزو خودکفاترین گروه‌های خودروسازی جهان هستند، افزود: در جهان شاهدیم حتی بزرگترین شرکت‌های خودروسازی بخش عمده قطعات خود را در دیگر کشورها تولید می‌کنند و باید «ژست خودکفایی» را کنار بزنیم.

بیگلو ادامه داد: در تولید پژو ۳۰۱ تنها بعضی قطعات از جمله ورق استیل و پلی آمید که در ایران تولید نشده و بعضی قطعات استاندارد مثل بلبرینگ‌ها و قطعات الکترونیکی خاص که به خاطر تیراژ پایینشان اقتصادی نیستند، از خارج وارد می‌شوند.

ایرنا

پژو ۳۰۱

۵ دلیل برای خرید پژو ۳۰۱

پژو ۳۰۱ مونتاژ داخل به زودی در بازار

نخستین پژو ۳۰۱ تولید شد

پژو ۳۰۱ ایران خودرو شهریور ۹۸ روانه بازار خواهد شد

تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ از اواخر سال ۹۸ آغاز خواهد شد

داخلی سازی پژو ۳۰۱ در دستور کار ایران خودرو قرار گرفت

تولید خودروهای ناقص و بدهی ۱۲۰۰ میلیاردی خودروسازان

ساخت پژو ۳۰۱ توسط ۳۰۰ سازنده ایرانی

تولید آزمایشی قطعات پژو ۳۰۱ در اصفهان

پژو ۳۰۱ بدون حضور کمپانی پژو تولید می‌شود

عرضه پژو ۳۰۱ با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان

به هیچ عنوان وانت پژو ۳۰۱ را در خیابان نخواهیم دید

آخرین اخبار از داخلی سازی پژو ۳۰۱

آغاز تولید پژو ۳۰۱ از سه ماه نخست سال آینده

پژو ۳۰۱ عضو جدید ایران خودرو را بیشتر بشناسید

تولید بدنه پژو ۳۰۱ با آخرین تکنولوژی روز + تصاویر

پژو ۳۰۱ با ۶۰ درصد داخلی سازی تولید خواهد شد

اظهارات هاشم یکه زارع در مورد تولید پژو ۳۰۱

تولید اولین خودرو بدون حضور خارجی‌ها

زمان تحویل پژو ۳۰۱ به مشتریان مشخص شد

قیمت پژو ۳۰۱

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar