تکلیف تولید خودروهای بی کیفیت دوشنبه آینده مشخص می‌شود

سه شنبه 16 مهر 98 ساعت 10:48
تکلیف تولید خودروهای بی کیفیت دوشنبه آینده مشخص می‌شود

رئیس سازمان استاندارد خبر داد، دوشنبه هفته آینده تکلیف خودرو‌هایی که باید تولیدشان ادامه پیدا کند، دچار تغییرات بشوند و یا تولیدشان متوقف شود معلوم خواهد شد.

نیره پیروزبخت در خصوص آخرین شرایط گزارش رعایت استانداردهای ۸۵ گانه صنعت خودرو گفت: تغییری در استانداردهای ۸۵ گانه خودرو نداشته‌ایم و بررسی‌های جدید از دی ماه ۹۸ انجام می‌شود، اما در فرایندها تغییراتی داشته‌ایم.

وی در مورد تغییر فرایندها گفت: در اسفند سال ۹۷ در نشست شورای عالی استاندارد مقرر شده بود که گزراش های وزارت صمت و خودروسازها در خصوص خودروهای غیر استاندارد را بگیریم و جمع بندی کنیم تا امسال در شورای عالی استاندارد بررسی و جمع بندی شود.

پیروزبخت گفت: در نشست هفته آینده (۲۲ مهر ۹۸) شورای عالی استاندارد با حضور مسئولان وزارت صمت و انجمن خودروسازان تشکیل می‌شود و چنانچه خودرویی نتواند استانداردهای ۸۵ گانه صنعت خودرو را مهر تأیید بگیرد در ادامه تولید آن بازنگری خواهد شد.

وی تصریح کرد: مقرر شده در نشست هفته آینده خودروهای غیراستاندارد تعیین تکلیف و اعلام شود.

وی در جواب به این پرسش که آیا این بار هم فشار خودروسازان منجر به تغییر تصمیمات می‌شود یا نه، گفت: سازمان ملی استاندارد در سالهای اخیر هم کوتاه نیامده چون سلامت و ایمنی مردم مطرح است و این بار هم کوتاه نمی‌آید.

گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی در مرداد ۹۸ منتشر شد

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar