ممنوعیت دریافت عوارض به‌ صورت نقدی

شنبه 17 اسفند 98 ساعت 11:40
ممنوعیت دریافت عوارض به‌ صورت نقدی

معاون وزیر راه و شهرسازی از ممنوعیت دریافت عوارض به طور نقدی در آزادراه‌ها خبر داد و گفت: برای مقابله با شیوع کرونا در گیت‌های عوارضی آزادراه‌ها دستگاه پوز نصب می‌شود.

عبدالهاشم حسن‌نیا  با  اشاره به الزام رعایت مسائل بهداشتی در پرداخت عوارض آزادراهی، اظهار کرد: پیرو نامه شماره ۱۸۲۷۴۸/۷۲ مورخ ۱۶ اسفند ۹۸ در مورد لزوم رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در محل ایستگاه‌های عوارضی شرکت‌های احداث، نگهداری و بهره‌برداری آزاد‌راه‌ها ملزم شد تا نکاتی را جهت پرداخت عوارض آزادراهی از ساعت ۶ صبح مورخ ۱۷ اسفند ۹۸ (فردا) اجرایی کند.

وی با اشاره به این موارد ادامه داد: به طوری برنامه‌ریزی و تدارک لازم دیده شود تا رانندگان بتوانند برای پرداخت عوارض عبور از آزاد‌راه شخصاً و به‌راحتی با کارت شتاب خود از دستگاه پوز استفاده کنند و نیازی به تحویل و تبادل کارت بین راننده و متصدی گیشه نباشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان کرد: همچنین در محل هر یک از گیت‌ها برای ورود رمزکارت‌های شتاب با توجه به لزوم اجتناب از تماس مستقیم انگشت راننده بلیت‌های دستگاه پوز اقلام بهداشتی از قبیل دستکش نایلونی یک‌بارمصرف، دستمال کاغذی و کیسه فریزر در اختیار راننده قرار گیرد.

حسن‌نیا در ادامه افزود: در صورت عدم استفاده از کارت شتاب توسط رانندگان شماره پلاک، کلاس خودرو و دیگر مشخصات شناسایی خودرو ثبت تا در راستای پیگیری وصول عوارض از طریق مراجع ذی‌ربط مورد استفاده بعدی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: لازم است با تهیه و نصب بروشور و بنرهای اطلاعاتی در ابتدای آزادراه و در طول مسیر رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیرانه و همچنین اطلاع‌رسانی لازم در خصوص تسهیلات پیش‌بینی‌شده فوق‌الذکر در پرداخت عوارض برای رانندگان انجام شود.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar