تکلیف ثبت نام کنندگان بی وای دی S7 مشخص شد

سه شنبه 26 شهریور 98 ساعت 11:58
تکلیف ثبت نام کنندگان بی وای دی S7 مشخص شد

روز پیش گروه خودروسازی کارمانیا به عنوان تولید کننده محصولات بی وای دی در ایران، به مشتریان بی وای دی S7 اعلام کرد که فعلاً امکان تولید و تحویل این خودرو وجود ندارد و باید برای مشخص نمودن شرایط قراردادشان باید به نمایندگی‌های این شرکت مراجعه کنند.

بر اساس تصاویر ارسالی در مورد بخشنامه جدید کارمانیا، دارندگان حواله بی وای دی S7 باید از بین ۴ طرح اعلام شده شرکت یکی از آن‌ها را انتخاب نمایند. آن طور که در این بخشنامه عنوان شده است، فعلاً امکان تأمین قطعات منفصله بی وای دی S7 به دلیل مشکلات تحریم وجود ندارد و برای همین نمی‌توان در آینده نزدیک انتظار حضور این خودرو را در جاده‌های کشور داشت.

گروه کارمانیا در بخشنامه جدید خود، ۴ راه پیش پای مشتریان بی وای دی S7 را اینگونه شرح داده است:

۱- تمدید قرارداد یکساله برای مشتریان با لحاظ کردن سود مشارکت و جریمه تأخیر:

در اصل شرکت در این طرح می‌گوید که تا به امروز سود مشارکت ذکر شده در قرارداد و جریمه تأخیر ۱۲ درصد بر اساس اصل پول (پیش پرداخت) محاسبه شود. همچنین کارمانیا علاوه بر این موارد، سود ۱۳ درصدی دیگری را هم لحاظ می‌کند و در نهایت مجموع مبلغ را (اصل پول+سود مشارکت در قرارداد S7+جریمه ۱۲ درصد+سود ۱۲ درصدی اضافه) به عنوان پیش پرداخت یک قرارداد جدید یکساله در نظر می‌گیرد. برای قرارداد جدید سود مشارکت ۱۸ درصد و جریمه تأخیر ۱ درصد ماهانه (۱۲ درصد سالانه) در نظر گرفته شده است.

در واقع بر اساس این طرح، کارمانیا می‌گوید که احتمالاً یک سال طول می‌کشد تا امکان تولید بی وای دی S7 فراهم شود و مشتریان می‌توانند با اعتماد به شرکت، مجدداً وجه خود را در قالب مشارکت در تولید به این شرکت بسپارند.

۲- پرداخت سود مشارکت و جریمه تأخیر به طور نقدی و تمدید قرارداد با اصل پول:

در این طرح مشتریان می‌توانند سود مشارکت اعلام شده در قرارداد بی وای دی S7 را با جریمه تأخیر ۱۲ درصدی و سود اضافی ۵ درصدی را دریافت کنند و اصل پول خود را در قالب یک قرارداد جدید یک ساله با سود ۱۸ درصد و جریمه تأخیر ۱ درصد ماهانه (۱۲ درصد سالانه) نزد شرکت بسپارند. در این طرح می‌بینیم که کارمانیا ۸ درصد اضافه سود پرداختی کمتری نسبت به طرح اول در نظر گرفته است. همچنین مشتریان می گویند که بر اساس اعلام کارشناسان شرکت کارمانیا، دریافت سود مشارکت و جریمه تأخیر تا ۹۰ روز به طول می‌انجامد.

۳- انصراف مشتری و پرداخت اصل پول به اضافه سود انصراف و جریمه تأخیر:

در این طرح کارمانیا سود انصراف را با سود مشارکت درج شده در قراردادها برابر در نظر گرفته و این اقدام را به عنوان حسن نیت خود اعلام کرده است. ولی دیگر خبری از اضافه سود پرداختی نیست و مدت زمان بازپرداخت پول هم تا ۹۰ روز بعد از ثبت انصراف خواهد بود.

۴- تحویل خودروی جایگزین از محصولات کرمان موتور:

در این طرح اصل پول مشتریان به اضافه سود مشارکت و تأخیر هم به عنوان پیش پرداخت یک قرارداد جدید با کرمان موتور در نظر گرفته می‌شود و مشتریان می‌توانند به جای تحویل بی وای دی S7، جک J4 و S3 را خریداری کنند. تحویل خودروهای اعلام شده از جانب کرمان موتور در قرارداد جدید ۴۰ روز کاری اعلام شده و ۱ درصد سود تأخیر ماهانه هم در نظر گرفته شده است. در این طرح کارمانیا جک J4 و S3 را با تخفیف به مشتریانش می‌دهد و به ترتیب قیمت ۱۴۰ و ۱۹۵ میلیون تومان را اعلام نموده است.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

11 دیدگاه ها برای "تکلیف ثبت نام کنندگان بی وای دی S7 مشخص شد"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مرشدی
مهمان

سلام،دوستان اگر کسی از طریق قوه قضائیه شکایت کرده ،آیا به نتیجه‌ای هم رسیده ؟

مرشدی
مهمان

دوستان عزیز منم یک فریب خورده ام که گول وعده های پوچ و دروغین این شرکت کذائیو خوردم امروز رفتم شرکت کارمانیا ببینم موضوع چیه به من گفتن ۴۲۵ میلیون به شما میدیم قرار دادتونو فسخ کنید بعد سه ماه پول براتون واریز می شه نمی دونم مارو چی فرض کردن یکی نیس به اینا بگه پول مارو خوردن با کمال پروعی برا ما تعیین تکلیف می کنن!!!!!!!!!
بیاین باهم دسته جمعی بریم قوه قضائیه شکایت کنیم.
مرکز رسیدگی برای کارمانیا قضایی مفتح هست.

صفر ناصری
مهمان

سلام عزیزان محترمی که مثل من مفت مفت پول زبون بسته خود را بحساب درغ گویان شرکت کارمانیا واریز کردید به مبلغ ۷۰میلیون واریزی هنگام ثبت نام اگه ۸۰میلیون روز می زاشتم می تونستیم یه ماشین سانتافه بخریم ولی مدیران محترم کارمانیا با یه مشت دروغ ما رو سرکار گذاشته ودر جای دیگری سرمایه گذاری نموده اند که الان به هفتاد میلیون ما یه ارابه مرگ ام نمی دن اگه اون مبلغ رو به پودر م بر داده بودیم الان شده بود حداقلش ۴۰۰میلیون امیدوارم مسئولان محترم فکری به حال ماهم بکنن؟

Hosein
مهمان

بعد وزیر صنعت واسه بازدید میره کارخونه شون!!!!
یکی نیست بگه وزیر محترم این شرکت کارمانیا تو روز روشن داره کلاهبرداری میکنه چرا کاری نمیکنی؟؟؟؟!!!!

Ali
مهمان

چرا شرکت کارمانیا قرار داد مشارکت درتولیدراکه هنوزدارای اعتبار است رابه روش جدید میخواهد تمدید اعتبار کند، طبق آن قرارداد شرکت موظف به انجام تعهدوجلب رضایت مشتری است درصورتیکه که به هردلیل نتواند تعهد مشتریان راانجام دهد،، باید رضایت مشتری راجلب نمایدازطریق پرداخت اصل مبلغ به اضافه سودمشارکت، سود تاخیر،وضرروزیان انباشته مشتری را،به دلیل تعلل دربستن قرارداد با شرکت چینی،آیا ضررش را بایدمشتریان تقبل نمایند؟؟؟!!!!!

فخرالدین
مهمان

شرکت هنوز s6تحویل شهریور ۹۷ را یکساله نداده هنوز هم تکلیعش روشن نیست
الان ۷۰ میلیونی که پارسال اول سال گرفتن به دلار الان میشه حدود ۲۲۰میلیون تومن فقط از جیب مردم خوردن و دزدیدن

میثم
مهمان

باید از طریق سازمان صنعت و معدن از کارمانیا شکایت کرد باید همه خریداران باهم باشن تا صدای اعتراض ما شنیده بشه

میثم
مهمان

من اگه ماشین جک میخواستم خوب جک ثبت نام می کردم دیوانه بودم این همه صبر کردم

میثم
مهمان

متاسفانه مردم باید تاوان بی خردی خودرو سازان رابدهن حتی در الاقیه قرارداد تمدید یکساله برای بی وای دی اس۷ کلرمانیا موظف به تحویل بی وای دی اس ۷ نیست و متعهد میشه که یکی از محصولات کارمانیا رو به شما تحویل بده نه صد درصد بی وای دی اس ۷ یعنی فاتحه

Mahmoud
مهمان

یعنی دزدی تا کجا همه شرایط خارج از توافق اولیه خود قرار دادی هست که دادن