مشکل ثبت نام کنندگان طرح فرسوده ایران خودرو

شنبه 21 آبان 01 ساعت 15:57
مشکل ثبت نام کنندگان طرح فرسوده ایران خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو در حالی از روز پنجشنبه هفته گذشته طرح پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده هفت محصول خود را آغاز کرده که برای متقاضیان شرکت در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده که در مرحله قبلی شرکت کرده اما هنوز وضعیت تخصیص خودرویشان مشخص نشده، اجازه ثبت‌نام مجدد داده نمی‌شود.

از روز پنجشنبه هفته‌ای که گذشت، گروه صنعتی ایران‌خودرو برای سومین بار (پس از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای اجرای طرح‌های فروش) طرح فروش هفت محصول خود در قالب فروش فوق‌العاده (دو محصول) و پیش‌فروش یکساله (پنج محصول) با روش قرعه‌کشی را در سه قالب طرح عادی، طرح ویژه مادران و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اجرایی کرد.
این در حالیست که طرح قبلی، دو هفته پیش از طرح فعلی برگزار شده و برای تعدادی از مشتریان متقاضی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، نتایج مشخص نشده است و در لیست برندگان قرعه‌کشی موجود در سایت گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز که بخشنامه‌های مربوط به نتایج برندگان قرار داده می‌شود، بخشنامه دوره دوم (دوره قبلی) مختص طرح جایگزینی خودروها، بارگذاری نشده است.

بدین ترتیب و با توجه به نامشخص بودن وضعیت ثبت‌نام شرکت‌کنندگان مرحله دوم (برگزار شده ۵ آبان ماه)، امکان ثبت‌نام برای این افراد وجود ندارند و این افراد مجاز به ثبت‌نام در مرحله جدید نیستند.

وضعیت این افراد در پنل کاربری خود بصورت "در حال بررسی" ثبت شده است و بر این اساس احتمالا تعداد زیادی از افرادی که در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده دوره قبل ایران‌خودرو شرکت کرده‌اند در این دوره امکان ثبت‌نام ندارند و بدین ترتیب تعداد متقاضیان ریزش خواهد کرد و افراد جدیدی ثبت‌نام می‌کنند و شانس برنده شدنشان افزایش پیدا می‌کند.

این افراد در تماس با گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز به جوابی قطعی نرسیده‌اند؛ لذا ایسنا، موضوع را از گروه صنعتی ایران‌خودرو مورد بررسی قرار داد.

طبق اعلام ایران‌خودرو، این افراد تعداد محدودی هستند که در ثبت‌نام خود برنده اصلی هستند یا در لیست رزرو قرار دارند که بر این اساس یا خودرو دریافت خواهند کرد یا به‌ شرط انصراف اصلی‌ها، جایگزین خواهند شد.

اما از سوی دیگر نیز ممکن است بطور کلی، حائز شرایط ثبت‌نام در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نبوده و در استعلام از ستاد مدیریت سوخت و حمل‌ونقل، مورد پذیرش واقع نشده‌اند؛ بنابراین در دوره‌های بعدی نیز نمی‌توانند شرکت کنند.

ایران‌خودرو اطمینان داده است که وضعیت افراد طی چند روز آینده مشخص خواهد شد؛ اما حقیقت این است که این مرحله سوم فروش محصولات ایران‌خودرو از پنجشنبه هفته گذشته (۱۹ آبان ماه) آغاز شده و به مدت چهار روز اجرا می‌شود؛ بنابراین فردا یکشنبه (۲۳ آبان ماه) این فرصت به اتمام می‌رسد و این افراد که نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند، این دوره را از دست خواهند داد و همانطور که اشاره شد، شانس افرادی که در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند، بیشتر است که خود به‌ نوعی ضایع شدن ثبت‌نام‌کنندگان مرحله دوم است.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar