جذاب‌ترین خدمات آنلاین خودرو کدامند؟

یکشنبه 12 آبان 98 ساعت 16:39
جذاب‌ترین خدمات آنلاین خودرو کدامند؟

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خدمات آنلاین خودرو و شاخص‌های دارای اهمیت در انتخاب اپلیکیشن تعمیرات در محل خودرو را ارزیابی کرد.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نتایج حاصل از نظرسنجی از مخاطبان، در مورد جذابترین خدمات آنلاین خودرو، شاخص‌های دارای اهمیت در انتخاب اپلیکیشن تعمیرات در محل خودرو، نحوه اطمینان از سلامت خودرو هنگام خرید و اصلی‌ترین معیار انتخاب کارشناس خودرو را منتشر کرد.

اگر کنار خیابان بنزین تمام کرده‌اید، اگر پیش از خروج از منزل خودروی شما استارت نمی‌زند، اگر خودروی شما سرویس دوره‌ای نیاز دارد یا وقت چندانی برای بردن خودرو به کارواش ندارید، تنها کافیست درخواست خود را در اپلیکیشن خدمات خودرو ثبت کنید!

سهولت و دسترسی آسان و صرفه جویی در زمان شاید از مهمترین دلایل فراگیر شدن خدمات آنلاین در همه حوزه‌ها باشد.  خدمات خودرو هم از این قاعده مستثنا نیست.

طی چند سال اخیر با گسترش اینترنت و فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند در کشور استفاده از خدمات آنلاین خودرو و اپلیکیشن‌های مرتبط با آن در حال گسترش است. خدمات متنوع و کاربردی که مشتریان را از دریافت خدمات در تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌ها به سمت دریافت خدمات در محل سوق داده است.

با مرور ساده خدمات اپلیکیشن‌های خدمات خودرو می‌توان دریافت، گستره این خدمات هم به سرعت در حال ساده سازی دریافت خدمات توسط مشتریان رفته است. تعمیر فوری خودرو در محل، کارواش در محل، تعویض روغن در محل، کارشناسی کیفی خودرو در محل، تعویض قطعات خودرو در محل، پنچرگیری خودرو در محل از جمله معروف‌ترین این خدمات هستند.

نظرسنجی از مردم در مورد خدمات آنلاین خودرو

وبسایت Whichapp.mobi طی نظرسنجی از مجموع ۳۷۶ نفر از مخاطبان، نظرات مردم در مورد جذابترین خدمات آنلاین خودرو، شاخص‌های دارای اهمیت در انتخاب اپلیکیشن تعمیرات در محل خودرو، نحوه اطمینان از سلامت خودرو هنگام خرید و اصلی‌ترین معیار انتخاب کارشناس خودرو پرسیده است.

جذاب‌ترین خدمات آنلاین خودرو کدامند؟

در این نظرسنجی از مخاطبین در خصوص جذاب‌ترین خدمات خودرو در محل پرسیده شد. تعمیر و سرویس فوری در محل با حدود ۳۶ درصد بیشترین جذابیت را در بین خدمات آنلاین خودرو در محل داراست. پس از آن تحویل بنزین در محل با ۲۶٪ و کارشناسی فنی خودرو در محل با ۲۰٪ نظرات قرار گرفته‌اند.

و در نهایت ۱۸ درصد مخاطبین کارواش در محل را خدمت جذاب می‌دانند. در صورتی که به چیدمان خدمات جذاب از نگاه مشتریان بنگریم تا حدودی از نیازهای اساسی تا نیازهای مشعوف ساز مرتب شده است.

چه شاخصی در انتخاب اپلیکیشن تعمیرات در محل خودرو برای مشتریان مهمتر است؟

در این نظرسنجی برای ۳۵ درصد مخاطبان اصل بودن و کیفیت قطعات مهم‌ترین شاخص است، در درجه بعد حفظ امنیت و اطمینان به تعمیرکار با ۲۸٪ و شفاف بودن و تناسب قیمت با حدود ۲۶درصد مهم‌ترین شاخص‌های مشتریان هستند. سرعت رسیدن و زمان انجام کار در نظر ۱۰ درصد مخاطبان مهم‌ترین شاخص انتخاب است. از این روی می‌توان اصلی‌ترین دغدغه‌های مشتریان خدمات آنلاین را به ترتیب مشاهده کرد.

خدمات کارشناسی خودرو

به صورت سنتی هنگام خرید و فروش خودرو، برای آگاهی از سلامت خودرو و اطمینان خریدار، از نظر فنی و کارشناسی تعمیرکار آشنا یا تعمیرگاه بی طرف، افراد خبره مستقر در نمایشگاه‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو استفاده شده است. ولی طی سال‌های گذشته برخی شرکت‌ها زمینه را برای ارسال درخواست آنلاین کارشناسی فنی خودرو فراهم نموده‌اند. کارشناسی خودرو در محل هنگام خرید و فروش خودرو به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که توسط کارشناس فنی خودرو با ابزار و تجهیزات قابل حمل برای ارزیابی سلامت فنی، رنگ و بدنه خودرو انجام می‌شود.

در ابتدا از مخاطبان در خصوص چگونگی اطمینان یافتن از سلامت خودرو هنگام خرید خودرو پرسیده شده است سپس در خصوص مهم‌ترین شاخص در انتخاب کارشناس خودرو سؤال شده است. بر این اساس نزدیک به ۳۵٪ پاسخ دهندگان مراجعه به تعمیرکار آشنا را روش مطمئن برای تشخیص سلامت خودرو هنگام خرید می‌دانند. نزدیک به ۳۱ درصد افراد مراجعه افراد مجرب در نمایشگاه‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو را راه مناسبی برای اطمینان از سلامت خودرو می‌دانند.

نزدیک به ۲۱ درصد هم تماس با شرکت‌های کارشناسی خودرو را راه حل مطمئن تشخیص داده‌اند و در انتها نزدیک به ۱۳درصد افراد هم عقیده دارند به اندازه کافی از فنی خودرو هنگام خرید و فروش آگاه هستند. گارانتی صحت نتیجه کارشناسی با حدود ۴۰درصد نظرات مهم‌ترین معیار انتخاب کارشناس خودرو برای مشتریان در این تحقیق است. نزدیک به ۳۴٪ برخورداری از تجهیزات لازم برای تست خودرو و ۲۱ درصد میزان اعتبار و قابل اعتماد بودن کارشناس را عامل انتخاب خود می‌دانند.

در نهایت نزدیک به ۵ درصد هم هزینه کارشناسی را اصلی‌ترین عامل انتخاب کارشناس خودرو می‌دانند. با توجه به نتایج فوق به نظر می‌رسد روش‌های نوین درخواست کارشناسی خودرو هم اکنون هنوز نتوانسته‌اند اقبال و اعتماد مخاطبین خود را جلب نمایند و خلأ حضور شرکت‌های معتبر با تجهیزات و امکانات مناسب تست و ارائه گارانتی‌های لازم به مشتریان در این زمینه می‌تواند به جلب اعتماد مردم کمک نماید.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar