خودروسازان از استاندارد حرف ‌شنوی ندارند

بروزرسانی در: چهارشنبه 29 خرداد 98 ساعت 17:20
خودروسازان از استاندارد حرف ‌شنوی ندارند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان از استاندارد حرف شنوی ندارند و این وضعیت، سالانه موجب درگیری ۲۰ هزار خانواده در تصادفات رانندگی می‌شود.

محمد دامادی روز چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید استاندارد مازندران در ساری افزود: استاندارد مجموعه موفقی است که مورد وثوق نیروهای دانشگاهی قرار دارد و عقیده داریم که تولید کننده و مصرف کننده چشمشان به مجموعه استاندارد است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رعایت استانداردهای تعریف شده در تمامی بخش‌های جامعه از جمله شاخه‌های گوناگون صنعتی تاکید کر، و گفت: رعایت استاندارد، افزایش کیفیت را به همراه دارد.

دامادی با اعلام اینکه بی توجهی به ضوابط استاندارد به معنای حمایت از تولید و اشتغال نیست، افزود: در کشور قابلیت تولید خیلی از محصولات را داریم و باید به سمت خودکفایی پیش برویم اما برای دستیابی به این هدف نباید حمایت از تولیدکنندگان تنها در حد حرف و سخنرانی باقی بماند بلکه باید بر مبنای واقعیت باشد.

وی توضیح داد: اینکه در کشور ۲۰ هزار خانواده درگیر مسائل خودرویی هستند به خاطر استانداردهایی است که در این زمینه مورد توجه قرار نگرفت و حرف شنوی از این مجموعه وجود ندارد در نتیجه لازم است جایگاه استاندارد ارتقا یابد.

فعالیت ۷۰ هزار مدیر غیر استاندارد در کشور

عضو هیأت رییس مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: نقطه اساسی همه فعالیت‌ها در جامعه رعایت استاندارد است ولی در بیشتر عرصه‌ها از استاندارد غفلت شده است.

علی اصغر یوسف نژاد یکی از پرکاربردترین بخش هابرای استاندارد را حوزه سلامت و ایمنی در جامعه برشمرد و افزود: برای این بخش استاندارد سنگ زیربناست و اگر استاندارد در تولید کالا و سلامت مورد توجه نباشد آن خدمت هم مفهوم ندارد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۷۰ هزار مدیر در جامعه داریم که تصور می‌کنم بیشتر اینها غیر استاندارد هستند، افراد با تخصص‌های گوناگون در جای مناسب به‌کارگیری نشده‌اند.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه رتبه استاندارد ایران از ۱۴۸ کشور در دنیا ۲۲ است، گف: مساله مهمی که استاندارد باید در باره آن اقدام کند برون‌سپاری است چون استاندارد نمی‌تواند همه کارها را خودش انجام دهد.

یوسف‌نژاد با اعلام اینکه مازندران این ظرفیت را دارد که از منافع استاندارد در عرصه‌های گوناگون دفاع کند، گفت: یکی از مشکلات این است که وظایف استاندارد در جامعه شفاف نیست و لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی بیشتری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعه اقتصاد، مسیری جز استفاده از استانداردسازی وجود ندارد، افزود: توفیق دستگاه‌ها در همکاری با بخش خصوصی است و به تنهایی نمی‌توان کار کرد.

در این نشست با قدردانی از زحمات مسعود جوادی، علی امینی به عنوان مدیرکل جدید استاندارد مازندران معرفی شد

ایرنا

دلالان خودرو فروشنده شده‌اند

هیچ گونه احتکاری در ایران خودرو انجام نگرفته

واردکنندگان مجبور به گرفتن گواهی اسقاط از یک تعاونی شدند

نقص فنی خودروهای تولید داخل ۳ برابر خودروهای وارداتی است

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "خودروسازان از استاندارد حرف ‌شنوی ندارند"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کوروش وطن خواه
مهمان

لگنهای خرپا و ایران گاری مگه استاندارد هم هستند

سامیار
مهمان

بزرگترین خیانت به خودمون و خونواده هامونه
نه امنیت داره
نه کیفیت داره
آلودگی هوا هم درصد زیادش برای همین لگن های بی کیفیته
شانس بیاریم تو تصادف اتفاقی نیفته برامون، از سرطان ریه و آسم روحمون شاد میشه.
پول اضافه تو دهشکم بی پدرای از خدا بی خبر ریختنه
یعنی باید از شکم خودتو زن و بچت بزنی پراید ۷ میلیونیو با منت ۵۰ بدن بهمون
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااا
سرنگون کن