تاثیر همکاری خودروسازان در تولید خودروی ارزان

شنبه 27 فروردین 01 ساعت 11:09
تاثیر همکاری خودروسازان در تولید خودروی ارزان

احمد نعمت‌بخش افزود: با توافق دو مدیرعامل جدید ایران‌خودرو و سایپا، دو شرکت از امکانات یکدیگر بهره‌مند خواهند شد، به‌طوری‌که مقررشده در گام نخست امکان بهره‌مندی سایپا از توانمندی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو در زمینه قوای محرکه فراهم شود.

وی بیان ‌داشت: چنین توافق‌هایی سبب می‌شود شرکت‌ها در برخی زمینه‌ها مانند موتور، پلتفرم مشترک، گیربکس و غیره دوباره هزینه نکنند و چنین اقداماتی در راستای مشترک سازی، به کاهش قیمت تمام‌شده خودروها و تولید خودروهای ارزان کمک خواهد کرد.

این مقام صنفی تصریح کرد: توافق دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور با توجه به امکانات محدود موجود در کشور، اقدام عاقلانه و درستی است که باید تداوم یابد.

وی در ادامه در خصوص طرح خودروسازان برای تولید خودروی ارزان، یادآور شد: اطلاع دقیقی از تولید این خودرو ندارم، اما با وجود استانداردهای سخت‌گیرانه ۸۵ گانه که هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد، انجام این مهم با دشواری‌هایی همراه است.

نعمت‌بخش خاطرنشان کرد: به‌طور قطع در شرایط کنونی که اقشار کم‌درآمد و حتی متوسط با مشکل تامین خودرو مواجه‌اند، چنین طرح‌هایی می‌تواند کارساز باشد و حتی می‌توان برای صادرات آن‌ها نیز برنامه‌ریزی کرد.

هفته گذشته «منوچهر منطقی» معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی وزارتخانه برای تولید خودروی ارزان‌قیمت خبر داد و اظهار داشت: تولید خودروی ارزان قیمت فقط مساله ایران نبوده و مربوط به همه کشورها است، زیرا خودروهای موجود برای همه جمعیت جهان مناسب نیست و فقط برای ۲ میلیارد نفر مناسب است.

وی با بیان اینکه خودروی ارزان‌قیمت در بهمن‌ماه امسال رونمایی می‌شود، گفت: در جهان قیمت این خودرو کمتر از ۶ هزار دلار است.

منطقی با بیان اینکه مطالعات مربوط به تولید خودروی ارزان‌قیمت آغاز و این موضوع با خودروسازان مطرح‌شده، ادامه داد: از آنجا که این مهم در نامه رئیس‌جمهور و وزیر صمت نیز آمده، به‌صورت جدی پیگیر آن هستیم.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت با بیان اینکه تولید خودروی ارزان‌قیمت در قالب خودرو برقی و معمولی در حال پیگیری است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد خودروی ارزان‌قیمت در بهمن‌ماه امسال رونمایی شود تا کارشناسان بتوانند نظرات خود را ارائه دهند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar