خودروسازان سراغ شرکای جدید از کشورهای جدید بروند

سه شنبه 23 مهر 98 ساعت 12:12
خودروسازان سراغ شرکای جدید از کشورهای جدید بروند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه تولید خودروی مشترک گفت: از آنجا که عملکرد بعضی شرکای سابق در زمان تحریم مناسب نبود، به شرکت‌ها توصیه کردیم سراغ شرکای جدید از کشورهای جدید بروند.

«رضا رحمانی» در حاشیه دیدار با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران  افزود: دولت برای حمایت از کشاورزان و ذخیره کردن میوه مورد نیاز در ایام پایانی سال، اقدام به خرید سیب تولیدی کشور کرده است تا دیگر شاهد اعمال محدودیت روی این محصول نباشیم. قرار است تعاون روستایی خرید تضمینی داشته باشد که برای شب عید ذخیره کنیم، البته قیمت هنوز مشخص نیست.

وی در خصوص دلیل این تصمیم بیان کرد: پایین بودن قیمت سیب موجب خسارت به بعضی تولیدکنندگان شده بود ولی تصمیم برای خرید تضمینی هم به نفع تولیدکنندگان و هم به نفع بازار شب عید است. به همین خاطر، سیب تولیدی خریداری شده، در ایام پایانی سال و شب عید توزیع خواهد شد.

وزیر صنعت با ذکر اینکه سیاست دولت این است که هیچ تصمیمی بدون مشورت با بخش خصوصی گرفته نشود، افزود: روال ما هم بر همین است، چنانچه می‌بینیم امسال تغییرات در بخشنامه‌ها کمتر از سال قبل بوده است.

رحمانی در جواب به سوالی در خصوص تولید خودروهای مشترک گفت: تولید خودروهای مشترک همیشه در برنامه بوده و به تعداد شرکت‌های تولیدکننده، این موضوع می‌تواند مصداق داشته باشد.

وی با ذکر اینکه این موضوع دولتی نیست، افزود: شرکت‌ها خودشان با هم مذاکره دارند. از آنجا که عملکرد برخی شرکای سابق در زمان تحریم مناسب نبود، به شرکت‌ها توصیه کردیم سراغ شرکای جدید از کشورهای جدید بروند.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar