تسریع در اجرای تعهدات شرکت صنعت خودروی آذربایجان

سه شنبه 20 خرداد 99 ساعت 15:21
تسریع در اجرای تعهدات شرکت صنعت خودروی آذربایجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خواستار تسریع در اجرای تعهدات مدیران شرکت تولیدی صنعت خودروی آذربایجان در تحویل خودروهای جدید به مشتریان شد.

به دعوت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌ شرقی جلسه‌ای با حضور مدیران مجموعه صنعت خودروی آذربایجان تشکیل شده و روند فعالیت این شرکت بررسی شد.

گروه صنعت خودرو آذربایجان بر اساس مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر پیش فروش ۶۶۶۴ دستگاه خودرو ۳۶۰ MG، اقدام به پیش فروش کمتر از شش هزار دستگاه کرد؛ در این میان ۱۲۵۲۸ دستگاه ثبت سفارش شده و هزینه خرید ۵۶۹۲ دستگاه را هم پرداخت و برای طرف خارجی سوئیفت کرد.

به جهت همکاری شرکت سایک موتور چین با تحریم‌های اعمالی آمریکا و عدم ارسال قطعات منفصله خودرو، تولید خودرو ام جی ۳۶۰ منتفی و شرکت صرفاً توانست تعداد ۲۲۴۸ دستگاه خودرو را تولید و تحویل دهد. در این میان بعضی از حواله داران انصراف دادند و بعضی هم در تعزیرات حکومتی علیه شرکت شکایت کردند که تمامی شکایات در شعبه ۶۴ تعزیرات حکومتی استان تهران تجمیع شد.

در نهایت پس از رسیدگی در تاریخ ۱۷ خرداد سال‌جاری رای سازمان تعزیرات حکومتی صادر که بر اساس رای مذکور حکم به تحویل یکدستگاه خودروی جایگزین به انتخاب مشتری از محصولات شرکت صنعت خودروی آذربایجان (لوکسژن SUV-U6 یا خودروی سواری ۵۰s) داده شده است که حداکثر زمان لازم جهت شروع فرآیند تحویل خودرو لوکسژن از پایان تیر ماه ۹۹ و S50 آذویکو از اواخر مهرماه ۹۹ بوده که حداکثر باید تا پایان بهمن ماه ۹۹ مطابق اولویت‌های ثبت نامی تحویل مشتریان شود.

همچنین، شرکت ملزم شده است ۱۸ درصد به عنوان سود مشارکت از زمان واریز وجه تا زمان تحویل خودرو و ۱۲ درصد به عنوان خسارات تاخیر از زمان سررسید قرارداد تحویلی (در مورد کسانیکه مبلغ خسارات بیشتری در قرارداد دارند بر مبنای قرارداد خسارت تاخیر محاسبه خواهد شد) و نیز مابه التفاوت نرخ تورم بانک مرکزی از زمان سررسید تحویل قراردادی تا زمان تحویل خودرو (سال‌های ۹۷، ۹۸، ۹۹) را به هنگام تحویل خودرو جایگزین در حق حواله داران کارسازی کرده و از قیمت محصول جایگزین کسر کند که علی‌رغم سنگین بودن حجم جرایم مورد لحوق حکم و تحمیل هزینه‌های غیرمتعارف به شرکت و حق اعتراض شرکت به رای محکومیت سنگین مزبور، حبیب امین زاده، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان از مدیران مجموعه صنعت خودرو آذربایجان خواست به خاطر حمایت از حواله داران به رای تمکین کرده و در تحویل خودرو به مشتریان تسریع کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی، امین زاده همچنین ضمن اعلام قول مساعدت برای تسریع در مراحل تولید از مدیران این شرکت خودروسازی خواست جهت انجام تعهدات و عمل کردن به رای صادره هرچه سریعتر اقدام کنند.

همچنین، مدیران شرکت نیز متعهد شدند برابر قرار داد، سود مشارکت و جریمه تاخیر آن دسته از حواله داران که انصراف می‌دهند را در سریع‌ترین زمان ممکن بپردازد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

3 دیدگاه ها برای "تسریع در اجرای تعهدات شرکت صنعت خودروی آذربایجان"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمدرضا
مهمان

رای محکومیت سنگین برای آذویکو؟!!!
واقعا جای تعجب داره!! ما قرارداد فروش قطعی داشتیم اونم خودرو ام جی ۳۶۰ اتوماتیک توربو به مبلغ ۸۸۹۰۰۰۰۰ تومان! که در خرداد ۹۷ ۳۰ میلیون پرداخت کردم و مرداد ماه ۹۷ هم قسط دوم ۲۵ میلیون. طلا فروختیم سال ۹۷ اینو ثبت نام کردیم. تمام سودها و جریمه تاخیرایی که گفتین رو بدهند خیلی بشه ۵۵ میلیون من میشه ۱۰۰ میلیون. اونوقت باید به نرخ الان بیام یه ماشین بی نام و نشون چینی بردارم کلی هم پول بدهم!!!
کلاهتون رو قاضی کنید ببینین عقل سلیم این حکم را می‌پذیرد؟!

محمد
مهمان

رای تعزیرات به اینگونه است که۵۶%سودکلی نه سالیانه به پرداختیها وتحویل خودروی جایگزین به قیمت روز.درصورتی که قراردادما قیمت قطعی میباشد
این حکم آخر ضایع کردن حق الناس درموردحواله داران میباشد

امیر
مهمان

با سلام فراوان
یعنی از این بدتر نمیتونستند حق الناس رو ضایع کنند وسرحواله دارهارو ببرند
خدا ازشون نگذره