خودروسازی ایران در رتبه ۱۸ جهان قرار گرفت + جدول

بروزرسانی در: شنبه 31 فروردین 98 ساعت 05:58
خودروسازی ایران در رتبه 18 جهان قرار گرفت + جدول

سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری با انتشار آمار تولید خودروی جهان در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد تولید خودرو ایران در این سال با کاهش ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن رو به رو شده است.

بر اساس این گزارش تولید خودرو ایران در این سال به ۱ میلیون و ۹۵ هزار و ۵۲۶ دستگاه رسیده است. در سال پیش از آن ۱ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۳۹۶ دستگاه خودرو در ایران تولید شده بود.

تولید خودرو سواری ایران در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱ میلیون و ۲۷ هزار و ۳۱۳ دستگاه بوده است. ایران در این سال همچنین ۶۸ هزار و ۲۱۳ دستگاه خودرو تجاری تولید کرده است.

در بین کشورهای خودروساز جهان، ایران رتبه ۱۸ را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده است. ایران در سال پیش از آن در رتبه ۱۶ جهان از این نظر قرار گرفته بود.

رتبه ایران از نظر تولید خودروهای سواری در سال ۲۰۱۸ هم ۱۶ و از نظر تولید خودروهای تجاری ۲۱ اعلام شده است.

چین با تولید ۲۷ میلیون و ۸۰۹ هزار دستگاه بزرگترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۸ بوده است و آمریکا با ۱۱ میلیون و ۳۱۴ هزار دستگاه در رتبه دوم و ژاپن با ۹ میلیون و ۷۲۸ هزار دستگاه در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.

کل خودرو تولید شده در جهان در طول سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۹۵ میلیون و ۶۳۴ هزار دستگاه اعلام شده است که سهم ایران از این رقم ۱.۱۴ درصد بوده است. تولید خودرو جهان در این سال با کاهش ۱.۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن رو به رو شده است.

خودروسازی ایران در رتبه 18 جهان قرار گرفت + جدول

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar