قیمت خودرو باید حدود ۲۰ درصد افزایش یابد!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
قیمت خودرو باید حدود 20 درصد افزایش یابد!

در نشستی که یکشنبه پیش با حضور مسوولان وزارت صنعت، معدن تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خودروسازان و همینطور قطعه‌سازان برگزار شد، فعالان صنعت خودرو اعلام کرده‌اند با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت خودرو باید بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد.

مازیار بیگلو عنوان کرد، در نشست موردنظر، مسوولان وزارت صنعت و نمایندگان مجلس هم موافقت خود را با افزایش قیمت خودرو اعلام کردند، با این حال همه چیز به نظر شورای رقابت بستگی دارد.

دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه علت اصلی افزایش هزینه‌های تولید، بالا رفتن قیمت مواد اولیه است، گفت: صعود نرخ ارز تأثیر مستقیم زیادی بر هزینه تولید خودرو ندارد چون بیشتر قطعات، داخلی بوده و بدین سبب با ارزبری بالایی (در صنعت خودرو و قطعه) رو به رو نیستیم. بیگلو افزود: در نشست موردنظر، اعلام کردیم که تامین‌کنندگان داخلی مواد اولیه، قیمت‌های خود را به‌شدت بالا برده‌اند، به طوری که مثلاً قیمت فولاد و مس بیش از ۳۰ درصد و قیمت آلومینیوم افزون بر ۵۰ درصد صعود کرده است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ادامه داد: در چنین وضعیتی، خودروسازان و قطعه‌سازان خواستار افزایش قیمت دو مرحله‌ای هستند و باید منتظر ماند و دید شورای رقابت با این درخواست موافقت خواهد کرد یا نه. بیگلو با اشاره به موافقت وزارت صنعت با افزایش قیمت ۹.۶ درصدی خودروهای داخلی، گفت: انتظار داریم شورای رقابت هم مجوز افزایش ۹.۶ درصدی قیمت خودرو را صادر کند.

وی در عین حال تصریح کرد: البته این رقم به تنهایی کافی نیست و ما انتظار داریم به فاصله کوتاهی از صدور مجوز افزایش قیمت از طرف شورای رقابت، یک ۹.۶ درصد دیگر هم به قیمت‌ها اضافه شود. دبیر انجمن قطعه‌سازان افزود: با توجه به برنامه مدنظر ما، در مجموع قیمت خودرو باید نزدیک به ۲۰ درصد افزایش یابد تا حداقل قطعه‌سازان مجبور به تعطیلی واحدهای تولیدی خود و اخراج کارگران نشوند.

اظهارات دبیر انجمن قطعه‌سازان در وضعیتی است که شورای رقابت تا به حال واکنش خاصی به ماجرای افزایش هزینه‌های تولید خودرو نشان نداده و معلوم نیست در نهایت با درخواست آنها (افزایش حدوداً ۲۰ درصدی قیمت خودروهای داخلی) موافقت خواهد کرد یا نه. طبق آخرین خبر، شورای رقابت قرار است در آخرهای خرداد، نظر خود را در مورد افزایش قیمت خودرو اعلام کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "قیمت خودرو باید حدود ۲۰ درصد افزایش یابد!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمدحسین
مهمان

لغنت بر پدر و مادرتون که هر روز دارید قدرت خرید مردم را کمتر میکنید و از کیفتت محصولات آشغالتون می دزدید