خودروهای وارداتی به زودی ترخیص می‌شوند

پنج شنبه 6 دی 97 ساعت 12:29
خودروهای وارداتی به زودی ترخیص می‌شوند

در طول هفته جاری اخبار بعضاً متناقصی در خصوص ترخیص خودروهای وارداتی از گمرکات کشور شنیده می‌شد. در نهایت اینکه خیلی از منابع آگاه تاکید کردند تا تکلیف فساد خودرویی که سال اخیر همزمان با توقف ثبت سفارش خودرو انجام گرفت، مشخص نشود ترخیص خودروهایی هم که به طور قانونی وارد کشور شده‌اند همراه با تأخیر خواهد بود.

طبق اعلام گمرک هم اکنون ۱۶ هزار خودرو از سال پیش وارد گمرکات ایران شده‌اند که ورود ۶ هزار و ۸۱ دستگاه از این خودروها با تخلف در ثبت سفارش انجام گرفته است.

این تخلف حتی منجر به دستگیری بعضی از مدیران شرکت‌های واردکننده شده حال آنکه شرایط کنونی ترخیص یا ادامه توقف آنها نامعلوم است. در این میان در طول هفته جاری رئیس سازمان اموال تملیکی کشور عنوان کرده بود که از خودروهای ترخیص نشده‌ای که با ثبت سفارش‌های فاقد اعتبار (جعلی) وارد کشور شده‌اند، هیچ خودرویی تحویل سازمان اموال تملیکی نشده است.

اظهارات جمشید قصوریان جهرمی به این معناست که خودروهای یاد شده حکم کالای قاچاق را ندارد. به این ترتیب به نظر می‌رسد که دولت و قوه قضائیه باید به تصمیم مشترکی برای تعیین تکلیف خودروهای ذکر شده شده برسند چون که شمار زیادی از متقاضیانی که از سال اخیر اقدام به پیش خرید خودروهای یاد شده کردند چشم انتظار تصمیمات جدی در این خصوص هستند.

اما آخرین اخباری که در خصوص ترخیص خودروهای در گمرک مانده از قول منابع موثق شنیده می‌شود این است که پرونده این خودروها به ستاد اقتصاد مقاومتی رفته و تعیین تکلیف شده است در همین حال رحمانی هم در هفته جاری اعلام کرد که با هماهنگی‌های انجام گرفته با دستگاه قضائی این خودروها به زودی ترخیص می‌شود و به دست خریداران و مصرف‌کنندگان خواهد رسید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar