خودروهای کوپا شماره گذاری نمی شوند!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
خودروهای کوپا شماره گذاری نمی شوند!

پس از ممنوعیت‌های پیاپی واردات خودرو در ۲ سال گذشته تعدادی از شرکت‌ها به فکر فعالیت به عنوان تولید کننده خودرو افتادند، شرکت هایی که بعضا از خلاهای قانونی استفاده کرده و به راحتی اقدام به تولید در کارخانه‌های دیگر شرکت‌ها و پیش فروش عمده محصولات خود کردند.

بتازگی و در پی ممنوعیت واردات خودرو به صورت سی بی یو (فول وارداتی) تعدادی از شرکت‌ها در پی تغییر مجوز و نوع فعالیت خود به مونتاژ کار و تولیدکننده بودند و خودروهای ثبت نامی را در کارخانه‌های دیگر خودروسازان به شکل حق العمل کاری تولید و پیش فروش کردند.

ولی نکته حایز اهمیت ماجرا اینجاست که برای شماره گذاری خودروهای تولید شده نیاز هست گروه خودروساز حتما پروانه تولید و بهره برداری داشته باشد و برای گرفتن این مجوز حتما نیاز هست که گروه خودروساز، خط تولید داشته باشد و طبیعتا گروه هایی که خط تولید اختصاصی خود را ندارند نمی‌توانند پروانه فعالیت تولید و بهره برداری و پس از آن مجوز شماره گذاری خودروهای خود را کسب کنند.

لازم به ذکر است که گروه ریگان خودرو به عنوان یکی از همین گروه ها بدون دارا بودن امکانات خط تولید ضمن عقد قراردادی با شرکت زوتی چین اقدام به ثبت سفارش قطعات منفصله خودرو، پیش فروش چند هزار خودرو و کسب مبالغی از مردم و پس از آن، مونتاژ خودرو به طور اس کی دی (SKD) در قالب قرارداد کارمزدی در شرکت خودروسازان راین نموده و اکنون که حتی شماری از خودروهای آماده را به خریداران تحویل داده، این خودروها به علت مشکل قانونی و نداشتن پروانه بهره برداری از طرف وزارت صمت و پلیس راهور تایید و شماره گذاری نمی‌شوند.

اکنون در میانه این کمبود نظارت و ضعف در بررسی پرونده شرکت‌های خودرویی که به مونتاژ و پیش فروش خودرو روی آورده بودند، مشتریانی هستند که خودروهایشان در اختیارشان هست، ولی شماره گذاری نمی‌شود.

نکته قابل تامل این داستان اینجاست که وزارت صنعت معدن و تجارت چطور برای یک شرکت که خودش خط تولید و پروانه بهره برداری ندارد مجوز ثبت سفارش قطعات منفصله خودرو و از آن مهمتر مجوز پیش فروش خودرو صادر کرده حال آنکه خود میداند که بدون مجوز یاد شده شماره گذاری و رفت و آمد و بهره برداری از خودرو ممکن نیست و در چنین وضعیتی که دولت تلاش میکند ثبات و آرامش و اعتماد را به صحنه اقتصاد و جامعه بازگرداند، یک نهاد مهم سیاستگزار در دولت با چنین رویکردی دوباره نارضایتی ایجاد نماید.

اکنون آنکه بلاتکلیفی خریداران این محصول ریگان خودرو که بر اساس شنیده‌ها حدود صدها نفر هستند، خود مسئله‌ای حائز اهمیت هست.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "خودروهای کوپا شماره گذاری نمی شوند!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمد
مهمان

منم ثبت نام کردم و تا دیدم مشکل پلاک داره اقدام به فروش کردم و جالبه که اصلا مشتری نداره درصورتی که روز ثبت نام چندنفر دلال رو جلوی در گذاشته بودن که اقا فیشت تا ماه آینده دوبرابر میشه متاسفانه همش …… بود