خودرو‌های داخلی بی کیفیت هستند

شنبه 25 دی 00 ساعت 10:19
خودرو‌های داخلی بی کیفیت هستند
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: واقعیت این است که خودرو‌های داخلی بی کیفیت هستند، اما پلیس مکلف است وقتی تایید شد، شماره گذاری کند، اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند وضع ایمنی و تصادفات بهتر نخواهد شد.

سرهنگ عین الله جهانی، با بیان این مطلب اظهار داشت: در دنیا ملاک خرید خودرو، کیفیت آن است، اما در ایران به دنبال خودرو با قیمت پایین‌تر هستند، وقتی که تولید کننده، تعیین کننده قمیت و نظارت کننده خود خودروساز باشد، وضع همین است.

وی افزود: پلیس از سازمان ملی استاندارد انتظار دارد که حتماً بر آزمون خودرو‌ها به صورت تصادفی نظارت کند.

سرهنگ جهانی که در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نگاه پلیس راهور به ایمنی و استاندارد خودرو چیست؟ سخن می گفت، اظهار داشت: تا زمانی که سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست تاییدیه‌های خودشان را در ارتباط با تولید خودرو و موتورسیکلت به وزارت صمت ندهند و وزارت صمت به پلیس ارسال نکند پلیس خودرو را پلاک نخواهد کرد؛ بنابراین ما مکلف هستیم اگر این دو سازمان تایید کردند، پلاک کنیم.

وی ادامه داد: وقتی در ترمز ABS و کیسه هوا که در خودرو‌ها می‌باشد اگر از سوی استاندارد، نظارتی نباشد ممکن است در خط تولید خودرو‌هایی تولید شود که با آن چه به عنوان نمونه و تست شده ارائه دادند، همخوانی نداشته باشد.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: تصادف اخیر در بهبان که کیسه هوای خودرو‌ها باز نشد، نشان داد که باید نظارت‌ها بالاتر برود و به استاندارد‌هایی که چند سال پیش اجباری شده است برسیم و اینکه چرا اجرا نمی‌شود و هر سال به تعویق می‌افتد و جالب اینجاست که وزارت صمت از خودرو ساز حمایت می‌کند.

وی افزود: باید از اسفند خودرو‌هایی را با استاندارد یورو ۵ اروپا تولید کنیم، اما بر اساس خبر‌هایی که داریم برخی رایزنی می‌کنند که این قانون اجرا نشود و به تعویق بیفتد البته این قانون از سال ۹۷ ابلاغ شده است.

سرهنگ جهانی در پایان خاطرنشان کرد: چرا نظام رتبه بندی کیفی در کشور برای خودرو‌ها انجام نمی‌شود و تا چه زمانی باید این شرایط را تحمل کنیم؟

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar